۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶

جزیره نگین بوشهر تا 400 هکتار قابل توسعه است

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: طرح توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین در حال اجرا است , جزیره نگین در حال حاضر مساحتی حدود 40 هکتار داشته و قابل توسعه تا 400 هکتاراست.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۵۹۶۸۹
جزیره نگین بوشهر تا 400 هکتار قابل توسعه است

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محمد مهدی بنچاری ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به طرح توسعه بندر بوشهر اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به محدودیت فضای بندر بوشهر وعدم امکان توسعه و گسترش فیزیکی آن تنها راه توسعه بندر بوشهر جزیره نگین است.
وی بیان کرد: این جزیره روبروی تاسیسات فعلی بندر و در مسیر کشتیرانی و مجاورت با مناطق صنعتی قرار دارد که دارای مزایای منطقه ویژه اقتصادی نیز است.
سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر مساحت جزیره نگین را 40 هکتار دانست و گفت:جزیره نگین در حال حاضر مساحتی حدود 40 هکتار داشته و قابل توسعه تا 400 هکتار است.
بنچاری طرح توسعه بندر بوشهر را شامل سه بخش مختلف دانست و گفت: برای اجرای این طرح‌ها 6 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری خواهد شد .
وی پایانه کانتینری، پایانه مواد فله مایع و پایانه چند منظوره را سه بخش طرح توسعه بندر بوشهر دانست و اضافه کرد: پایانه کانتینری که با اسکله ای به طول 600 متر قرار است در جزیره نگین ساخته شود، ظرفیت 600 هزار TEU کانتینر را دارد.
سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه پایانه کانتینری در مدت 30 ماه ساخته می شود از ساخت پایانه مواد فله مایع خبرداد و یادآور شد: این پایانه شامل 180 هزار متر مکعب مخزن است و یک میلیون تن ظرفیت دارد که در مدت 24 ماه ساخته می شود.
بنچاری با اشاره به ساخت پایانه چند منظوره با ظرفیت یک میلیون تن در جزیره نگین گفت: پایانه شامل 30 هزار متر مکعب سیلو و 20 هزار متر مربع انبار بوده و 30 ماه زمان برای ساخت آن در نظر گرفته شده است.
وی خاطرنشان کرد: بندر بوشهر اکنون توان تخلیه و بارگیری 400 هزارTEU کانتینر کالا را دارد که با بهره برداری از مجتمع بندری نگین این میزان به یک میلیون TEU می رسد.

برچسب ها: جزیره نگین
ارسال نظرات
آخرین اخبار