۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷

تنوع زیستگاه های آبی پرندگان در سیستان

مدیرکل محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: بیشترین تنوع گونه ای در میان زیستگاه های آبی پرندگان استان مربوط به سایت خور باهو،خور و خلیج گواتر،خور گالک است.
نویسنده: حميد کیاسی
کد خبر: ۵۹۶۸۶
تنوع زیستگاه های آبی پرندگان در سیستان

به گزارش مانا سعید محمودی گفت: همچنین کمترین تنوع گونه ای پرندگان آبزی و کنار آبزی در سایت های سد پیشین،ساحل تیس،خلیج چابهار مشاهده شده است.
محمودی همچنین از اجرای برنامه سرشماری زمستانه پرندگان آبزی و کنار آبزی همچون سالهای گذشته در سایت آبی استان خبر داد.
وی گفت: سرشماری پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی در سطح جهان یک برنامه بلند مدت نظارت و پایش جمعیت پرندگان در فصل زمستان با تاکید بر تالابها و مناطق تجمع پرندگان آبزی و کنار آبزی زمستان گذران است که با هدف شناسایی،شمارش و بررسی تنوع ،تراکم و پراکنش پرندگان مذکور و پی بردن به اهمیت و کیفیت زیستگاه ها برنامه ریزی شده و انجام می گیرد.
وی افزود: زیستگاه های آبی استان هرساله پذیرای تعداد زیادی از پرندگان جهت زمستان گذرانی است که از عرضهای شمالی با گذراندن مسیرهای بسیار طولانی به عرضهای جغرافیایی پایین تر مهاجرت می نمایند نیز است.
محمودی بیان کرد: در بین گونه های پرندگان مهاجر زمستان گذران شناسایی شده در استان پلیکان خاکستری، فلامینگو، لک لک سیاه، اردک، آنقوت، اردک بلوطی از فراوانی بالاتری برخوردارند.
وی خاطرنشان کرد: گونه های باکلان،چنگر،کاکایی سر سیاه بزرگ بالاترین فراوانی و گونه های عقاب دریایی دم سفید،پرستوی دریایی پشت تیره و ... نیز کمترین فراوانی را در میان سایر گونه ها دارند.
مدیرکل محیط زیست سیستان و بلوچستان همچنین گفت: پلیکانی که در منطقه بزمان، قادر به پرواز نبود و توسط افراد محلی تحویل اداره محیط زیست شهرستان ایرانشهر شد که جهت معاینه و مداوا به اداره دامپزشکی منتقل شد و پس از درمان و تیمار و بازیابی قدرت پرواز، در دامان طبیعت رهاسازی شدند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار