۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹

سهام بندر دالیان فروخته شد

گروه هلدینگ مرچنت هیوندای چین مبلغ 658 میلیون دلار از سهام بندر دالیان را در بورس هنگ کنگ خرید.
نویسنده: مهری عزیزی
کد خبر: ۵۹۶۴۰
سهام بندر دالیان فروخته شدبه گزارش گروه بین الملل مانا، گروه هلدینگ مرچنت هیوندای چین (CMHI) میزان 658.7 میلیون دلار از سهام جدید بندر دالیان را در بورس هنگ کنگ خرید که با این خرید، هلدینگ CMHI به دومین سهامدار بزرگ این بندر تبدیل می شود.
بر اساس این گزارش، میزان خریداری شده معادل 1.18 میلیارد سهم جدید از بندر دالیان است که 21.05 درصد از کل این بندر را شامل می شود.
گروه بندری دالیان به عنوان بزرگ ترین سهامدار بندر نامبرده 43.9 سهام از این بندر را در اختیار دارد.
تصمیم خرید این میزان سهام در جهت برنامه های گسترش فعالیت ها گروه مرچنت چین در بنادر مختلف آغاز شده است.
شایان ذکر است بندر دالیان بزرگ ترین بندر در شمال شرق چین محسوب می شود که از بزرگ ترین ترمینال نفتی و سنگ آهن دنیا برخوردار است و قابلیت پذیرش کشتی های ویلمکس را دارد.
ترمینال کانتینری این بندر نیز قابلیت پذیرش کشتی های کانتینربر غول پیکر را داراست.
این بندر که یک بندر جامع محسوب می شود تجربه خوبی در روزمه شرکت مرچنت در خصوص خدمات بندری و لجستیک محسوب می شود.
از کل 658.7 میلیون دلار سهام جدید خریداری شده، 35 درصد به سرمایه گذاری و همکاری با دیگر بنادر چه در داخل و خارج از کشور چین اختصاص داده می شود.
25 درصد از این میزان برای توسعه تجارت جابه جایی کالاهای تر، 20 درصد به نصب تجهیزات لجستیکی و 10 درصد به سیستم اطلاعاتی و مدیریتی اختصاص می یابد.
این بودجه هلدینگ مرچنت چین قسمتی از طرح افزایش سرمایه و برنامه خرید سهام جدید بندر دالیان بوده که در اکتبر سال گذشته پیش بینی شده بود که با این حساب بندر مذکور در مجموع 1.48 میلیون سهم جدید را به بورس هنگ کنگ پیشنهاد خواهد داد.
در پایان سپتامبر سال 2015 بندر دالیان سود خالص 311 میلیون یوان را به ثبت رساند که 17.4 درصد کاهش را در مدت مشابه سال 2014 نشان می دهد.
برچسب ها: بندر چین
ارسال نظرات
آخرین اخبار