۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴

افزایش 228 درصدی ترانزیت خارجی از گمرکات گیلان

طی 9 ماهه سال جاری 245 میلیون و 148 هزار و 596 دلار با وزن 258 هزار و 447 تن از مبداء گمرکات گیلان ترانزیت خارجی صورت گرفته است که این مقدار از نظر ارزشی 42درصد و از نظر وزنی 228 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۹۲۸۸
افزایش 228 درصدی ترانزیت خارجی از گمرکات گیلان ناظر گمرکات گیلان و مدیرکل گمرک انزلی در گفتگو با خبرنگار مانا گفت: در 9 ماهه سال جاری گمرکات گیلان موفق به اخذ سه هزار و 987 میلیارد و961 میلیون و 41 هزار ریال درآمد شد.                                                                                               
محمد شهبازی در ادامه گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 14 در صدی درآمد گمرکات گیلان را نشان می دهد.
وی افزود: در 9 ماهه امسال حدود 198 میلیون و 233 هزار و 898 دلار کالای غیرنفتی با وزن 311 هزارو 75 تن از گمرکات گیلان شامل انزلی، آستارا و حسن رود صادر شده است .                                                                                                                              
این مقام مسئول در استان گیلان تصریح کرد: همچنین 71 هزار و 439 تن از کالاهای فوق از گمرک انزلی، 233 هزار 312 تن از گمرک آستارا و مابقی از گمرک حسن رود صادر شده است.                                                                                                 
شهبازی عمده کالاهای صادر شده از گمرکات گیلان را محصولات نباتی ، محصولات معدنی و مصنوعات از آن ، محصولات صنایع غذایی و محصولات نساجی عنوان کرد.                                                                                                                                       
ناظر گمرکات گیلان و مدیر کل گمرک انزلی اذعان داشت: این کالاها از ابتدای سال جاری تا کنون از طریق گمرکات گیلان به بیش از 30 کشور دنیا صادر شده است.                                                                                                         
ناظرگمرکات گیلان ومدیر کل گمرک انزلی تصریح کرد: صادرات گمرکات استان عمدتاً به کشور آذربایجان ، روسیه ، قزاقستان ، عراق و ترکیه انجام میشود .
شهبازی ادامه داد: ما همچنین با کشورهایی گرجستان ، قزاقستان ، هند ، اکراین ، آلمان ، بلوروس ، ارمنستان ، فرانسه ، جمهوری مولداوی ، انگلستان، پاکستان ، امارات متحده عربی ، مالزی ، عراق ،افغانستان و ... مبادلات تجاری داشته ایم.                                                   
وی اظهار کرد: همچنین استونی ، جمهوری چک ، تایوان و سومالی از جمله کشورهایی هستند که به مقصد کالاهای صادراتی ما طی سال جاری افزوده شده اند.
ناظر گمرکات گیلان در ادامه گفته های خود در خصوص عملکرد 9 ماهه گمرکات گیلان یادآور شد: در 9 ماهه سال جاری بالغ بر یک میلیون و 443 هزار و 664 تن کالا به ارزش 684 میلیون و 79 هزار و 197 دلار از طریق گمرکات استان گیلان به کشور واردات قطعی شده است .                     
شهبازی تصریح کرد: عمده کالاهای وارد شده به گمرکات گیلان شامل آهن آلات و ماشین آلات صنعتی ، لوازم برقی و قطعات آن چوب و تخته، گندم و جو و سایر محصولات شیمیایی است.                                                                
این مقام مسئول در استان گیلان در ادامه بیانات خود خاطرنشان ساخت: عمده واردات گمرکات گیلان شامل بندر انزلی، آستارا و حسن رود به کشور فدراسیون روسیه، آذربایجان ، قزاقستان ، ترکیه ، امارات و .... صورت گرفته است.                                                      
مدیر کل گمرک انزلی خاطرنشان ساخت: همچنین طی 9 ماهه سال جاری 245 میلیون و 148 هزار و 596 دلار با وزن 258 هزار و 447 تن از مبداء گمرکات گیلان ترانزیت خارجی صورت گرفته است که نسبت به مدت مشابه از رشد قابل قبولی برخوردار بوده است.                              
به گفته وی، این مقدار از نظر ارزشی 42درصد و از نظر وزنی 228 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
برچسب ها: گیلان گمرک
ارسال نظرات
آخرین اخبار