۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸

بومیان قشم به یاری جنگل های حرا آمدند

از سوی سازمان منطقه آزاد قشم، اقدامات حفاظتی از جنگل های دریایی حرا به عنوان بخش مهمی از میراث طبیعی خلیج فارس با آموزش بلدهای محلی ساکن اطراف این جنگل ها در حال انجام است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۹۰۴۶
بومیان قشم به یاری جنگل های حرا آمدند
رئیس اداره ژئوپارک سازمان منطقه آزاد قشم در گفتگو با خبرنگار مانا تصریح کرد: یکی از مهمترین محورهای تعیین شده از سوی اداره ژئوپارک سازمان منطقه آزاد قشم، آموزش بلدهای محلی فعال در اکوتوریست جنگلهای حرا است.                 
حمید رضا محسن پور، در این راستا کلاسهای آموزش جهت تربیت بلدهای آموزش دیده از سوی اداره ژئوپارک سازمان منطقه آزاد قشم با محوریت جنگل های دریایی حرا برگزار شد.                                                                      
وی ادامه داد: این کلاس های آموزشی برای بومیان روستاهای مجاور جنگل های حرا از جمله روستاهای گوردین، سهیلی، هفت رنگو و طبل برگزار شد.
محسن پور اذعان داشت: همچنین این اجازه به بومیان روستاهای نزدیک جنگل های حرا همچون روستای سهیلی برای شرکت در این کلاس ها داده شد.
وی بیان کرد: اما سهم بیشتری برای حضور روستاهای مجاور جنگل های دریایی حرا در کلاس های آموزشی بلدهای محلی قائل شدیم.
رئیس اداره ژئوپارک سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه گفته های خود با بیان اینکه کلاس های آموزشی به نحو احسن برگزار شد، تصریح کرد: طی این کلاس ها بومیان علاقه مند برای فعالیت در زمینه اکوتوریست جنگل های دریایی حرا در خصوص نحوه برخورد با توریست ها و نیز چگونگی حفاظ محیط زیست جنگل های حرا آشنا شدند.                                                               
به گفته محسن پور، حفاظت از پرندگان، آبزیان و گیاهان جنگل دریایی حرا از اهمیت ویژه ای برای ما برخوردار است، لذا در این کلاس ها آموزش های کافی وجامع در خصوص چگونگی حفاظت از این موارد ذکر شده به بلدهای محلی داده شد.                              
وی یادآور شد: همچنین در این کلاس های آموزشی به بلدهای محلی تاکید شد تا اطلاعات خود را در خصوص حفاظت از محیط زیست جنگل های دریایی حرا را ضمن گشت زنی گردشگران در این جنگل ها به آنها نیز منتقل کنند.
رئیس اداره ژئوپارک سازمان منطقه آزاد قشم عنوان کرد: به این ترتیب گردشگران نیز می توانند به عنوان حافظان این میراث طبیعی خلیج فارس قلمداد شوند.
این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم بیان کرد: کلاس های آموزشی بلد های محلی فعال در جنگل های دریایی حرا به صورت تئوری و عملی برگزار شد و در نهایت برای شرکت کنندگان در این کلاس های آموزشی گواهینامه معتبر صادر شد.
وی تاکید کرد: امیدواریم با اقدامات انجام شده، بتوانیم در حفاظت هر چه بیشتر جنگل های دریایی به عنوان بخش مهمی از میراث طبیعی خلیج فارس عمل کنیم.
وی در ادامه بیانات خود اظهار داشت: برگزاری کلاس های آموزش بلدهای محلی جنگل های حرا برای روستاهای مختلف باعث ایجاد رقابتی سالم در بین آنها در سرویس دهی به گردشگران خواهد شد.
محسن پور اذعان داشت: به این ترتیب روستاییانی که بهترین خدمات گردشگری را به مسافران ورودی در بحث گشت زنی در جنگل های دریایی حرا انجام دهند، بیشترین بهره اقتصادی را خواهند برد.                                          
رئیس اداره ژئوپارک سازمان منطقه آزاد قشم بیان کرد: بومیان روستاهای اطراف جنگل های دریایی حرا ترغیب می شوند تا خدماتی چون صنایع دستی و سوغات خود را به بهترین شکل ممکن و با کیفیت بالا در رقابت با سایر بومیان ساکن اطراف این جنگل ها به گردشگران ارائه کنند.
وی در پایان تاکید کرد: قصد داریم علاوه بر جلب بیشتر رضایت گردشگران نسبت به وجود امکانات مناسب گردشگری در مسیر ورودی به جنگل دریایی حرا، شرایطی فراهم کنیم تا با حضور گردشگران در این منطقه فرصتی برای رونق اقتصادی جامعه محلی از طریق صنعت گردشگری فراهم شود.
برچسب ها: جنگل حرا
ارسال نظرات
آخرین اخبار