۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷

طرح سفرهای دریایی نوروز 95 کلید خورد

کمیته فرعی ساماندهی سفرهای دریایی غرب استان هرمزگان به منظور بررسی چگونگی برگزاری طرح مسافرت های دیایی نوروز 95 از مقاصد بنادر غرب استان به جزایر خلیج فارس برگزار شد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۸۵۶۳
طرح سفرهای دریایی نوروز 95 کلید خورد
مدیر اداره بنادر و دریانوردی غرب استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: همگرایی ارگانهای دریایی و تعامل آنها در انجام طرح ساماندهی سفرهای دریایی، رکن اساسی موفقیت در وقوع سفرهای بدون حادثه و ایمن خواهد بود.                                                                  
محمود صابری افزود: در حالی که 95 درصد از سفرهای دریایی و 100 درصد حمل و نقل خودرو به جزایر کشور از بنادر هرمزگان انجام می شود، لزوم برنامه ریزی دقیق و منسجم جهت انجام این سهم عظیم جابجایی که به صورت مستقیم با جان و مال هموطنان مرتبط است.                       
وی تصریح کرد: درهمین راستا همه ساله اداره بنادرودریانوردی بندر لنگه متولی سفرهای دریایی غرب این استان پهناور به جزایر کیش،ابوموسی ،فارور،هندورابی و ... در ایام نوروز است.                                                                       
وی در خصوص افزایش ترددهای دریایی در نوروز گفت: با توجه به افزایش چشمگیر مسافرت های دریایی به جزایر خلیج فارس به ویژه جزیره زیبای کیش ،طرح ساماندهی سفرهای دریایی نوروز 95 از هم اکنون در دستور کار قرار گرفته است.                      
مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه تصریح کرد: طرح مسافرت های دریایی از بندر لنگه به جزایر خلیج فارس از تاریخ 25 اسفند ماه سال جاری آغاز خواهد شد.                                                                           
وی بیان کرد: در این طرح رعایت ضوابط ایمنی در بنادر، شناور ها، مسیرهای تردد و همچنین مشارکت کلیه مراجع ذیربط در این زمینه در نظر گرفته خواهد شد.                                                                                     
مدیر بنادر و دریانوردی بندر لنگه در ادامه با اشاره به کارنامه بدون حادثه طرح نوروزی سفرهای دریایی غرب هرمزگان در سال 1394 افزود: همگرایی ارگان های دریایی رکن اساسی موفقیت در وقوع سفرهای بدون حادثه و ایمن بود.
وی همچنین از همکاری فرمانداری، نیروی دریایی سپاه، دریابانی، اداره هواشناسی، شهرداری ها و هلال احمر و اورژانس و ... با اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه به عنوان متولی حمل ونقل دریایی در طرح نوروزی سفرهای دریایی در سال گذشته خبر داد.
رئیس کمیته فرعی سفرهای دریایی غرب هرمزگان با بیان اینکه "حفظ سلامت جان و مال مردم" هدف اصلی متولیان حمل و نقل دریایی این استان است،تاکید کرد: با تاکیدات مقام عالی بنادر و دریانوردی استان هرمزگان،این اداره در آمادگی کامل انجام وظیفه خواهدکرد و برای انجام سفرهای بدون حادثه نهایت تلاش خود را انجام خواهد داد.                                 
وی با بیان اینکه سالانه بیش از 300 هزار نفر از بندر لنگه به جزایر کیش، سیری و لاوان جابه جا می شوند، تصریح کرد: این سفرهای دریایی توسط بیش از 15 فروند شناور مسافری انجام می شود.                                                                  
وی گفت: همچنین از طریق بندر لنگه سفرهای دریایی به مقصد شارجه توسط دو فروند شناور، سه روز در هفته صورت می گیرد.
صابری اذعان داشت: بیشترین میزان تردد به جزیره کیش از طریق بنادر چارک و آفتاب صورت می گیرد اما در ایام پیک تعطیلات همچون عید نوروز، شناورهایی از بندر لنگه نیز برای جابه جایی مسافران به جزیره کیش اختصاص می یابد. 
مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه خاطرنشان ساخت: امیدواریم با برنامه ریزیهای صورت گرفته شاهد برگزاری هر چه سریعتر تور سفر دریایی از بندر لنگه به جزیره ابوموسی ویژه کاروان راهیان نور باشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار