۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵
از امروز صورت می گیرد:

افزایش سفرهای دریایی از خرمشهر به بصره ویژه اربعین

با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی از امروز سفرهای دریایی از بندر خرمشهر به مقصد بصره به روزی دو بار در روز و سپس روزانه سه بار افزایش می یابد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۸۴۹۰
افزایش سفرهای دریایی از خرمشهر به بصره ویژه اربعینمدیر اداره بندر و دریانوردی بندر خرمشهر در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: سه کشتی فیروزه، برلیان و ایران زمین در ایام اربعین حسینی به زوار خدمات ارائه می دهند.
عادل دریس با اشاره به اینکه کشتی فیروزه ظرفیت حمل 235 نفر، کشتی برلیان 235 نفر و ایران زمین 71 نفر را دارند، خاطرنشان ساخت: تعداد سفرهای این شناورها در ایام نزدیک به اربعین حسینی به دلیل تقاضای زوار افزایش می یابد.
وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته از سوی اداره بندر و دریانوردی خرمشهر، تعداد سفرهای دریایی توسط این شناورها از امروز افزایش خواهد یافت.
این مقام مسئول در استان خوزستان همچنین تاکید کرد: بر این اساس این سه فروند شناور روزانه دو بار از مقصد خرمشهر به بصره سفر می کنند و با احتساب برگشت، دو سفر رفت و دو سفر برگشت برای زائران ترتیب داده شده است.
مدیر اداره بندر و دریانوردی خرمشهر اذعان داشت: سفرهای دریایی تا تاریخ چهارم آذر ماه روزانه دو بار ادامه خواهد داشت اما از چهارم آذر تا ایام اربعین سفرها به روزی سه بار در روز افزایش خواهد یافت.
وی در ادامه اعلام کرد: در صورتی که این میزان سفر دریایی جوابگوی جابه جایی زوار نباشد، این آمادگی از سوی شناورها و اداره بندر و دریانوردی خرمشهر وجود دارد که تعداد سفرهای دریایی را در ایام اربعین حسینی افزایش دهد.
دریس متذکر شد: کشتی برلیان که روزانه از مقصد بندر خرمشهر به کویت سفر می کند، از امروز سفرهای خود را به کویت قطع کرده و فقط در مسیر بندر خرمشهر- بصره به زوار خدمات رسانی می کند.
وی در ادامه گفته های خود بیان کرد: از سوی اداره بندر و دریانوردی خرمشهر، پیش بینی های لازم جهت خدمات رسانی مناسب به زوار صورت گرفته است.
مدیر اداره بندر و دریانوردی خرمشهر اظهار داشت: سال گذشته سه هزار و 435 نفر زائر ازبندر خرمشهر به عتبات عالیات کشور عراق سفر کردند که پیش بینی می شود امسال تعداد زوار ورودی به بندر خرمشهر نسبت به سال گذشته افزایش یابد.
به گفته این مقام مسئول در استان خوزستان، سال گذشته دو فروند شناور مسافری به زواری که قصد داشتند از مسیر آبی به کشور عراق سفر کنند، خدمات رسانی می کردند.
وی یادآور شد: پیش بینی افزایش سفرهای دریایی به دلیل افزوده شدن یک فروند شناور جدید به نام فیروزه با ظرفیت 235 نفر مسافر ممکن است.
مدیر اداره بندر و دریانوردی بندر خرمشهر تصریح کرد: مسافت بین بندر خرمشهر تا بندر بصره 12 مایل دریایی است که طی کردن این مسافت توسط شناورهای فعال در این مسیر، حدود یک ساعت به طول خواهد انجامید.
وی همچنین عنوان کرد: پایانه بین‎المللی خلیج‎فارس در بندر خرمشهر به‎عنوان مجهزترین و بزرگترین پایانه مسافری دریایی منطقه با برخورداری از دو پست اسکله روزانه توانایی انتقال یک هزار و 200 مسافر از طریق مرز دریایی به عراق را داراست.
وی یادآور شد: در برخی از ایام سال به ویژه ایام نوروز و ماه های محرم و صفر با خیل عظیم مسافران و زائران عتبات مواجه می شویم که با افزایش تعداد سفرهای دریایی و افزودن شناور به ناوگان دریایی این اداره کل، به کار جابجایی مسافران سرعت می بخشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار