۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲

عملکردکمیته های ساماندهی سواحل گیلان ارزیابی شد

عملکرد کمیته های ستاد ساماندهی سواحل استان گیلان با حضور مقامات وزارت کشور مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۸۴۶۷
عملکردکمیته های ساماندهی سواحل گیلان ارزیابی شد
دبیر ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه های ساحلی استان گیلان در گفتگو با خبرنگار مانا تصریح کرد: جلسه ارزیابی عملکرد ستاد ساماندهی سواحل دریایی استان گیلان با حضور جانشین قائم مقام وزیر در ستاد بازرسی سواحل وزارت کشور و کارشناسان و مسئولان مربوطه در استانداری گیلان برگزار شد.
یونس رنجکش افزود: در این جلسه که به مدت دو روز در محل استانداری گیلان برگزار شد فعالیت های کارکردهای 9 گانه ستاد ساماندهی سواحل استان گیلان با حضور کارشناسان و بازرسان وزارت کشور مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.
وی در ادامه خاطرنشان ساخت: این جلسات با هدف بررسی نقاط قوت و ضعف کمیته های ستاد ساماندهی سواحل استان در سال 94 برگزار شد.
این مقام مسئول در استانداری گیلان بیان کرد: از سوی استانداری گیلان از روند کلی فعالیت های طرح های سالم سازی در این استان بازرسی کامل به عمل آمده است.
رنجکش در ادامه توسعه طرح های سالم سازی و کاهش تعداد غریق، ساماندهی ناجیان و افزایش رضایتمندی را از نقاط مثبت و فعالیت های شاخص استان گیلان در راستای ساماندهی سواحل استان در سال جاری اعلام کرد.
به گفته وی، در مدت دو روز از برگزاری این جلسات عملکرد کمیته های 9 گانه ستاد ساماندهی سواحل استان مورد ارزیابی قرار گرفت.
دبیر ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه های ساحلی استان گیلان اذعان داشت: در این جلسات کارشناسان هر کمیته دیدگاه ها و برنامه ریزی خود را در حوزه ساماندهی سواحل مطرح و به دفاع از عملکرد خود در تابستان امسال پرداختند.
برگزاری جلسات ارزیابی عملکرد کمیته های 9 گانه ستاد ساماندهی استان با هدف ارتقاء سطح فعالیت ها و برنامه ریزی برای بهبود و فعالیت در سال آینده تشکیل شده است.
دبیر ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه های ساحلی استان گیلان در ادامه گفته های خود تاکید کرد: کمیته ها در این مدت توانسته است اقدامات خوبی در کاهش مقدار غریق، افزایش مقدار طرح ها در ساماندهی مناسب نیروهای امداد و نجات داشته باشد.
وی با اشاره به کاهش 15 درصدی میزان غرق شدگی در استان های شمال کشور در تابستان امسال اذعان داشت: استان گیلان نیز در تابستان امسال با کاهش حدود 40 درصدی میزان غرق شدگی در آبهای استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بوده است.
رنجکش با بیان اینکه استان گیلان دارای بیش از 270 کیلومتر نوار ساحلی در 9 شهرستان ساحلی است، خاطرنشان ساخت: همین امر باعث شده تا گردشگران زیادی در طول تابستان برای شنا کردن به سواحل این استان مراجعه کنند.
این مقام مسئول دراستان گیلان افزود: علت مرگ و میر ناشی از غرق شدگی شنای گردشگران در خارج از طرح های سالم سازی است که امیدواریم این فرهنگ غلط از بین رود.
به گفته وی، در تابستان امسال 40 طرح سالم سازی در شهرستان های ساحلی استان به گردشگران خدمات ارائه دادند که بیشترین آنها در بندر انزلی مستقر بود.
رنجکش اظهار داشت: در طرح های سالم سازی دریا علاوه بر امن بودن دریا برای شنا کردن، حضور ناجیان غریق و نیروهای انتظامی، انواع خدمات گردشگری نظیرسرویس بهداشتی، نمازخانه،آلاچیق، فروشگاه و رستوران وجود دارد.
وی گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در نظر داریم خدمات گردشگری در طرح های سالم سازی دریا را در تمام شهرستان های ساحلی گیلان ارتقا دهیم.
وی ابراز امیدواری کرد: با این اقدامات و ترغیب گردشگران به ورود به طرح های سالم سازی شاهد کاهش میزان غرق شدگی در استان باشیم.
برچسب ها: گیلان سواحل
ارسال نظرات
آخرین اخبار