۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰

انتقال سکوی گازی از آبراه اروند به پارس جنوبی

رئیس اداره امور دریایی بندرو دریانوردی خرمشهر از انجام عملیات انتقال سکوی گازی از آبراه بین المللی اروند به منطقه پارس جنوبی در عسلویه خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۵۸۳۹۵
انتقال سکوی گازی از آبراه اروند به پارس جنوبیبه گزارش خبرنگار مانا مهدی فرمهینی فراهانی اظهار کرد: عملیات ساخت این سکو توسط متخصصان داخلی در شرکت تأسیسات دریایی(بخش خصوصی مستقر در بندرخرمشهر) صورت گرفته است.
وی در ادامه افزود: عملیات هدایت و انتقال این سکو توسط راهنمایان بندرخرمشهر به مسافت 62 مایل دریایی و به مقصد منطقه پارس جنوبی با موفقیت به انجام رسید.
رئیس اداره امور دریایی بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: ساخت، حمل و نقل و نصب این سکوها به تخصص و تکنولوژی دقیق و پیشرفته نیاز دارد که امروزه تنها چند کشور پیشرفته در جهان قادر به اجرای آن هستند.
فرمهینی فراهانی، طراحی نقشه راه (passage plane)، عقد قرارداد با نماینده کشتیرانی حامل سکو، شروع عملیات جداسازی بارج و سکو از کنار اسکله فیلیه با استفاده از سه یدک کش و حرکت در آبراه اروند را از جمله مراحل انتقال این سکوی گازی عنوان کرد.
وی اظهار داشت: انتقال این سکو با توجه به محدودیت عرض و عمق در کانال کشتیرانی و عظیم بودن این مجموعه، بعنوان یکی از دشوارترین و حساس ترین عملیات جابجایی و انتقال سکو محسوب می شود که توسط نیروها و متخصصان بومی اجرا شده و این موضوع جزء افتخارات ایران اسلامی بویژه نیروی انسانی موجود در منطقه زرخیز خوزستان است.
برچسب ها: سکوی گازی
ارسال نظرات
آخرین اخبار