۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱

روسای بنادر کشورهای حاشیه خزر فردا گرد هم می آیند

اجلاس مشترک پنج جانبه مدیران بنادر کشورهای ساحلی دریای خزر فردا به میزبانی بندر امیرآباد برگزار می شود.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۵۸۳۸۷
روسای بنادر کشورهای حاشیه خزر فردا گرد هم می آیند
به گزارش مانا مدیر بندر امیرآباد گفت :هفتمین اجلاس مشترک پنج جانبه مدیران بنادر کشورهای ساحلی دریای خزر با حضور کشورهای ایران ، روسیه ، آذربایجان ، قزاقستان و ترکمنستان 25 و 26 آبان در بندر امیرآباد برگزار می شود.
علی خدمتگزار بررسی آخرین پیشرفتها و دستاوردها بنادر حوزه دریای خزر ، توسعه و گسترش همکاری های بندری و دریایی ، تسهیل تجارت و روان سازی مقررات تخلیه و بارگیری کالا ، تشریک مساعی در عرصه های اقتصادی در بخش کشتیرانی و سرمایه گذاری بخش خصوصی برای توسعه زیر ساخت ها و افزایش کارایی و ارتقاء عملکرد بنادر دریای خزر با انتقال تجربیات و همکاریهای علمی و آموزشی را بخشی از محورهای این نشست عنوان کرد.
وی در ادامه با بیان اینکه صنعت حمل و نقل دریایی از اهمیت بالایی برخوردار است افزود: ایمنی و امنیت دریانوردی ، تجسس و نجات دریایی ، کنترل و بازرسی کشتی ها ، پیشگیری و مقابله با آلودگی ناشی از کشتی ها با برگزاری مانورهای مشترک و توسعه خطوط کشتیرانی و تعمیر و نگهداری کشتی ها از دیگر محورهای این اجلاس بین المللی است.
خدمتگزار همچنین به توریسم دریایی و ظرفیت بالای سواحل استان در این حوزه اشاره و تأکید کرد در تلاش هستیم با طرح این موضوع در این اجلاس ، ظرفیت های لازم برای حمل و نقل مسافری را ایجاد کنیم.
مدیر بندر امیرآباد با اشاره بر محیط زیست دریایی، خاطرنشان کرد همکاری و همگرایی برای حفاظت از محیط زیست دریایی مورد تأکید کشورهای حاضر در این اجلاس خواهد بود .
برچسب ها: خزر
ارسال نظرات
آخرین اخبار