۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱

الحاق دو فروند شناور به ناوگان دریایی بندرخرمشهر

مشاور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از الحاق دو فروند شناور به ناوگان حمل و نقل دریایی بندرخرمشهر خبر داد.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۵۸۱۷۳
الحاق دو فروند شناور به ناوگان دریایی بندرخرمشهر
به گزارش مانا، عبدالکریم رزازان اظهار کرد: در دوره پساتحریم مسؤلان کشور به اروند رود نگاه ویژه ای خواهند داشت و با توجه به اهمیت تردد کشتی ها در منطقه، بحث خارج سازی مغروقه ها و لایروبی اروند با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد.
وی ادامه داد: تعداد زیادی مغروقه در دو سال گذشته از آبراه بین المللی اروند و رودخانه کارون خارج سازی شده و امسال با برگزاری یک مناقصه بین المللی، 42 فروند از مغروقه ها خارج سازی خواهد شد.
مشاورمدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه سازمان تا حدی می تواند در خصوص خارج سازی مغروقه ها تأمین اعتبار کند افزود: مقرر شده با حمایت سازمان مدیریت و منطقه آزاد اروند، روند خارج سازی مغروقه ها سرعت یابد.
رزازان در خصوص وضعیت بندرخرمشهر گفت: این بندر از گذشته برای مسؤلان کشور و سازمان بنادر اهمیت زیادی داشته و به این خاطر، اعتبارات خیلی خوبی را برای توسعه و شکوفایی آن در نظر گرفتیم.
وی اظهار کرد:سازمان بنادر به دنبال این است که با حمایت از بخش خصوصی، رونق بیشتری در بندرخرمشهر ایجاد کند.
مشاور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به استقبال زائران ایرانی و عراقی از کشتی مسافری خرمشهر-بصره تصریح کرد: سازمان بنادر و دریانوردی آمادگی دارد که از محل وجوه اداره شده، وام های ارزان قیمت را در اختیار بخش خصوصی قرار دهد.
رزازان در پایان خاطر نشان کرد: برای تسهیل تردد در مسیر دریایی بنادر خرمشهر- بصره، در آینده نزدیک دو فروند شناور جدید با ظرفیت 250 تا 320 نفر به ناوگان حمل و نقل دریایی بندرخرمشهر افزوده خواهد شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار