۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸

نصب نخستین عرشه فاز 19 پارس جنوبی، به زودی

نخستین عرشه فاز ۱۹ پارس جنوبی به زودی در بزرگترین میدان گازی کشور نصب می شود.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۵۸۱۳۱
نصب نخستین عرشه فاز 19 پارس جنوبی، به زودی
به گزارش مانا، عرشه ۲۷۰۰ تنی فاز 19 پارس جنوبی نخستین سکوی پروژه های معروف به ۳۵ ماهه است که در مدت سه سال گذشته در یارد شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران در خرمشهر ساخته شده است و حدود دو هفته گذشته،عملیات بارگیری و مهاربندی این سکو بر روی بارج حامل آن انجام گرفته است.
این سکو ظرفیت فراورش بیش از یک میلیارد فوت مکعب را داراست و دست اندرکاران پروژه ساخت عرشه های فاز ۱۹ میدان گازی پارس جنوبی معتقدند عملیات حمل دریایی این سازه سنگین حدود ۵ روز به طول خواهد انجامید و پس از آن عملیات نصب عرشه آغاز خواهد شد.
براساس این گزارش، قرار است بعد از انجام عملیات نصب عرشه فاز ۱۹ C، بلافاصله عملیات هوکاپ (اتصال بخش های مختلف سازه)، پیش راه اندازی و راه اندازی سکو آغاز گردد. براساس برنامه ریزی های انجام شده با کارفرما، سکوی یاد شده بعد از نصب ، در ابتدا فرآورش ۵۰۰ میلیون فوت مکعب گاز مربوط به سکوی اس پی دی دو فاز یک را برای انتقال به پالایشگاه فاز ۱۹برعهده خواهد داشت.
این گزارش حاکی است با بهره برداری از چاه های سکوی فاز ۱۹C در بهار سال ۹۵ ، این سکو ظرفیت فرآورش یک میلیارد فوت مکعب گاز طبیعی (گاز تولیدی سکوی اس پی دی دو و فاز ۱۹) را خواهد داشت.
گفتنی است، انجام عملیات حفاری های جدید و فعالیت های توسعه ای در فاز یک پارس جنوبی موجب شده است تصمیم لازم در خصوص فراورش گاز سکوی اس پی دی دو توسط عرشه ۱۹ C اتخاذ شود.
براساس آخرین آمارهای ارائه شده، در حال حاضر سکوی فاز ۱۹ C از پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی برخوردار است و با بهره برداری از تولید این سکو، ظرفیت گازی کشور بیش از یک میلیارد فوت مکعب افزایش می یابد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار