۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵

ظرفیت بنادر برای پذیرش شناورها افزایش یابد

مدیر کل بندر و دریانوردی بندر خرمشهر گفت: توسعه فعالیتهای بندری در دوران پسا تحریم نیازمند این است که قبل از هر چیز بنادر کشور آمادگی پذیرش شناورها و ارائه سرویس دهی بیشتر به کشتی ها را داشته باشد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۷۸۵۵
ظرفیت بنادر برای پذیرش شناورها افزایش یابد
عادل دریس، در گفتگو با خبرنگار مانا تصریح کرد: با توجه به توافق صورت گرفته اخیر میان ایران و 1+5 و احتمال لغو تحریم های اعمال شده در آینده نزدیک ، از این پس باید شاهد باشیم که کالاها بدون واسطه و به طور مستقیم وارد کشور شوند.
مدیر کل بندر و دریانوردی بندر خرمشهر ادامه داد: لذا در این ارتباط، به نظر می رسد قبل از هر چیز بنادر کشور باید آمادگی پذیرش شناورها و ارائه سرویس دهی بیشتر به کشتی ها را داشته باشد تا بتوانند در دوران پسا تحریم موفق عمل کنند.
این مقام مسئول در استان خوزستان تاکید کرد: اعمال تحریم ها بر کشور در سال های اخیر، بنادر بزرگ ایران و به تبع آن بنادر فیدری مانند بندر خرمشهر را در شرایط خاصی قرار داده بود که البته با تلاش بی وقفه دولت و مسئولین به نحو شایسته این امر اداره شد.
دریس در ادامه تاکید کرد: با توجه به هدف های بلندمدت آتی سازمان بنادر و دریانوردی ، وزارت راه و شهرستازی و حضور فعال در عرصه تجارت منطقه ای و جهانی پایه ریزی یک برنامه بلندمدت در دوره پساتحریم ضروری است.
وی اظهار کرد: البته باید گفته شود که قطعا این شرایط یکباره اتفاق نخواهد افتاد و تا لغو کامل تحریم ها و تأثیر آن بر عملکرد بنادر مستلزم زمان خواهد بود.
مدیر کل بندر و دریانوردی بندر خرمشهر ابراز امیدواری کرد: با رفع تحریم ها و تلاش های بی وقفه دولت بتوانیم شاهد بازگشت رونق در بندر خرمشهر در کنار سایر بنادر کشور باشیم.
دریس در خصوص میزان مسافر جا به جا شده از طریق بندر خرمشهر از ابتدای سال جاری تا هفته اخیر، اظهارداشت: در این مدت 28 هزار و 133 نفر مسافر از طریق بندرخرمشهر به کشور عراق تردد داشته اند.
رشد 4 درصدی تردد مسافران از ابتدای سال تا کنون در بندر خرمشهر
مدیر کل بندر و دریانوردی بندر خرمشهر تاکید کرد: این آمار اخذ شده از میزان تردد مسافران از طریق بندر خرمشهر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد چهار درصدی را نشان می دهد.
وی همچنین یادآور شد: در این مدت ، چهار هزار و 339 دستگاه خودروی وارداتی نیز در بندر خرمشهر تخلیه شده است.
دریس یادآور شد: بر اساس آمار اخذ شده از ابتدای سال جاری تا هفته اخیر، بیش از 10هزار و 633 تن بارگیری مواد نفتی در بندرخرمشهر انجام شده است.
مدیر بندر و دریانوردی خرمشهر تصریح کرد: این میزان تخلیه و بارگیری مواد نفتی نشان دهنده رشد 100 درصدی در این بخش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است.
وی در ادامه گفته های خود بیان کرد: در این بازه زمانی حجم تخلیه و بارگیری کالا در بندرخرمشهر ، قریب به 789هزار و 771تن رسیده است.
این مقام مسئول در استان خوزستان یادآور شد: همچنین طی این مدت در بخش صادرات کالا به کشور عراق، 229 هزار و 93تن کالا بارگیری شده است.
دریس اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تخلیه و بارگیری کانتینر به میزان 29 هزار و 858 TEU در بندرخرمشهر به ثبت رسیده است.
مدیر بندر و دریانوردی خرمشهر همچنین از تردد یک هزار و 977 فروند شناوردر بندرخرمشهر از ابتدای سال جاری تا هفته اخیر خبر داد.
وی یادآور شد: در راستای توسعه فعالیت های بندری خرمشهر و با برنامه ریزی های در حال انجام امید می رود روز به روز شاهد افزایش عملکرد مثبت خدمات بندری در بندر خرمشهر باشیم.
برچسب ها: خرمشهر
ارسال نظرات
آخرین اخبار