۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴

جزیره دارا منطقه تحت مدیریت ساحلی و دریایی می شود

منطقه حفاظت شده ساحلی – دریایی جزیره دارا و پارک ملی دریایی این جزیره به شورای عالی محیط زیست معرفی شده تا به عنوان مناطق تحت مدیریت ساحلی و دریایی سازمان حفاظت محیط زیست اعلام شوند.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۷۸۳۳
جزیره دارا منطقه تحت مدیریت ساحلی و دریایی می شود

مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان خوزستان به خبرنگار مانا گفت: از سوی اداره حفاظت محیط زیست استان خوزستان طرحی به شورای عالی محیط زیست ارائه شده است که بر اساس آن دو منطقه دریایی این استان تحت حفاظت ملی قرار گیرند.
احمد رضا لاهیجان زاده، افزود: بر اساس این طرح منطقه حفاظت شده ساحلی – دریایی دارا و پارک ملی دریایی این جزیره را به شورای عالی محیط زیست معرفی کرده ایم تا به عنوان مناطق تحت مدیریت ساحلی و دریایی سازمان حفاظت محیط زیست اعلام شوند.
به گفته این مقام مسئول در استان خوزستان ، به مناطق تحت مدیریت ساحلی و دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، اعتبارات مجزایی جهت حفاظت آنها تعلق خواهد گرفت.
لاهیجان زاده در ادامه گفته های خود اذعان داشت: در این مناطق به لحاظ قانونی کاربری ها محدودخواهد شد و سازمان حفاظت محیط زیست نیروهای بیشتری را برای حفاظت این مناطق در اختیار اداره کل محیط زیست استان قرار خواهد داد.
مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان خوزستان عنوان کرد: در صورتی که این دو منطقه به عنوان مناطق تحت مدیریت ساحلی و دریایی سازمان حفاظت محیط زیست معرفی شوند، استان خوزستان در بحث حفاظت ساحل و دریا بسیار پیشرفت خواهد کرد.
وی به وجود جمعیت دلفین ها در اطراف این پارک های دریایی اشاره کرد و گفت: در صورت تحقق این امر می توان برای حفاظت از دلفین های این منطقه اقدامات حفاظتی موثری انجام داد.
وی اذعان داشت: همچنین به دلیل لزوم افزایش گشت های ساحلی در این مناطق تحت مدیریت ساحلی و دریایی سازمان حفاظت محیط زیست باید تعداد ایستگاه های محیط بانی ساحلی را افزایش دهیم.
لاهیجان زاده بیان کرد: به این ترتیب باید ایستگاه های جدیدی نیز در جزیره تحت حفاظت محیط زیست دارا نیز احداث شود.
وی در ادامه تاکید کرد: در خور موسی تعداد زیادی جزیره وجود دارد که این جزایر از نظر محیط زیستی از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند.
مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان خوزستان اظهار داشت: یکی از این مهمترین جزایر، جزیره دارا است که که 145 هکتار وسعت دارد.
به گفته این مقام مسئول در استان خوزستان، این جزیره زیستگاه گونه های زیادی از پرندگان از جمله پرستودریایی و سلیم های خرچنگ خوار است.
وی در ادامه به وجود جزیره قمر به عنوان یکی دیگر از مناطق حفاظت شده محیط زیست خبر داد و اظهار داشت: این جزیره در اختیار سپاه پاسداران است و از این نظر نسبت به سایر جزایر به دلیل تردد کمتر از امنیت بالایی برای حیات وحش برخوردار است.
لاهیجان زاده عنوان کرد: همچنین جزیره قمر به وسعت 2.8 هکتار یکی دیگر از زیستگاه های مهم خور موسی محسوب می شود.
وی یادآور شد: این منطقه نیز زیستگاه بسیار خوبی برای پرندگان دریایی است که توسط محیط بانان اداره کل میحط زیست استان خوزستان به طور مرتب مورد پایش قرار می گیرد.
مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان خوزستان تصریح کرد: پایش های زیست محیطی در این جزایر باعث شده تا صیادان نسبت به صید پرندگان و حیات وحش این جزایر نتوانند اقدام کنند.

برچسب ها: جزیره دارا
ارسال نظرات
آخرین اخبار