۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱
در ایام محرم انجام می شود:

جابه جایی روزانه زائران حسینی از مرز دریایی خرمشهر

مقدمات لازم جهت جابجایی روزانه بیش از یک هزار نفر زائر از بندر خرمشهر به عتبات عالیات در ایام محرم فراهم شده است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۷۷۸۵
جابه جایی روزانه زائران حسینی از مرز دریایی خرمشهر
مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر خرمشهر در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به ایام محرم و ضرورت برنامه ریزی و هماهنگی جهت اقدام مناسب در مرز دریایی کشور و اعزام زوار به عتبات عالیات، چندین جلسه هماهنگی با حضور نمایندگانی از نهاد ریاست جمهوری، ارگان ها، شرکتهای کشتیرانی و اپراتور ترمینال مسافری در بندرخرمشهر تشکیل شده است.
عادل دریس ادامه داد: در این جلسات وظایف و مسئولیت های هر یک از سازمانها و ارگانهایی که در موضوع اعزام زوار به عتبات عالیات دخیل هستند  یادآوری و برنامه ریزی شد.
وی اعلام کرد: بندرخرمشهر همچنین به منظور اشاعه فرهنگ دریایی به دلیل داشتن بهترین پتانسیل و ترمینال مسافری از سالهای گذشته اقدام به راه اندازی خط مشترک کشتیرانی مسافری بین خرمشهر-بصره و خرمشهر-کویت کرده است.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر خرمشهر در ادامه اذعان داشت: در حال حاضر این خطوط مسافری دریایی بسیار فعال هستند به طوری که تمام سال آمادگی خدمات رسانی به مسافرین خصوصا مسافرین عتبات عالیات دارد.
وی یادآور شد: در سال 93 بندرخرمشهر از مرز دریایی کشور صرفا اقدام به اعزام چهار هزار و 394 مسافر و زوار به عتبات عالیات و بصره کرده است.
دریس بیان کرد: همچنین در سال جاری علاوه بر دو کشتی مسافری "ایران زمین" و "برلیان" یک فروند شناور دیگر به نام "فیروزه" متعلق به شرکت کشتیرانی والفجر نیز جهت اعزام زائران به عراق به ناوگان حمل و نقل دریایی بندرخرمشهر افزوده شده است.
این مقام مسئول در شهرستان خرمشهر متذکر شد: به طور کلی در ایام محرم سال جاری بندرخرمشهر مقدمات لازم جهت، ظرفیت جابجایی روزانه بیش از یک هزار نفر زائر را در نظر گرفته است که امید می رود بتوانیم بهترین خدمات رسانی را به زوار داشته باشیم.
وی اظهار داشت: پایانه بین‎المللی خلیج‎فارس به‎عنوان مجهزترین و بزرگترین پایانه مسافری دریایی منطقه با برخورداری از دو پست اسکله روزانه توانایی انتقال یک هزار و 200 مسافر از طریق مرز دریایی به عراق را داراست.
دریس تاکید کرد: البته در برخی از ایام سال به ویژه ایام نوروز و ماه های محرم و صفر با خیل عظیم مسافران و زائران عتبات مواجه می شویم که با افزایش تعداد سفرهای دریایی و افزودن شناور به ناوگان دریایی این اداره کل به کار جابجایی مسافران سرعت می بخشیم.
وی با بیان اینکه روزانه دو شناور به نام‎های «برلیان» و «ایران زمین» از پایانه بین‎المللی مسافری خلیج‎فارس عملیات جابه‎جایی مسافران را انجام می‎دهند، خاطرنشان کرد: شناور برلیان در دو مسیر خرمشهر-کویت و خرمشهر-بصره و ایران زمین فقط در مسیر خرمشهر-بصره تردد دارد.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر خرمشهر خاطرنشان ساخت: کشتی برلیان از نوع کاتاماران با ظرفیت 235 مسافر، روزهای شنبه و چهارشنبه در مسیر کویت و روزهای دوشنبه و سه شنبه در مسیر بصره به مسافران خدمات رسانی می کند.
به گفته وی، کشتی ایران زمین از نوع کروز ظرفیت جابجایی 71 مسافر در هر سفر را دارا است وطی سه نوبت و در روزهای فرد هفته عملیات جابجایی مسافران را انجام می دهد.
دریس گفت: استقبال مسافران از کشتی های ایران زمین و برلیان بسیار قابل توجه است و همین امر مالکان این شناورها را برای ادامه فعالیت امیدوار تر می کند.
برچسب ها: خرمشهر کشتی
ارسال نظرات
آخرین اخبار