۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳

بررسی راه اندازی سفرهای برون مرزی دریایی در خزر/ ورود سه شناور تفریحی به خزر توسط بخش خصوصی

پیش بینی می شود تا پایان سال جاری مقدمات راه اندازی شناورهای تفریحی در آبهای خزر باسرمایه گذاری صددرصدی بخش خصوصی فراهم شود.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۷۷۶۸
بررسی راه اندازی سفرهای برون مرزی دریایی در خزر/ ورود سه شناور تفریحی به خزر توسط بخش خصوصی
دبیر کمیته وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت:جلسه بررسی راه اندازی شناورهای تفریحی در مسیرهای دریایی برون مرزی آبهای خزر هفته جاری با حضور مدیران کل بنادر و دریانوردی استانهای شمالی برگزار می شود.
عبدالکریم رزازان ادامه داد : هم اکنون سازمان بنادر و دریانوردی به صورت جدی در حال پیگیری های لازم جهت توسعه و به کارگیری شناورهای تفریحی در آبهای کشور به خصوص دریای خزر است.
وی گفت: به همین منظور اخیراً جلساتی با تعدادی سرمایه گذار بخش خصوصی علاقه مند به فعالیت در بخش گردشگری دریایی در آبهای خزر برگزار کرده ایم.
دبیر کمیته وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان ساخت: این سرمایه گذاران قرار است با استفاده از تسهیلات وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی نسبت به خرید شناورهای تفریحی اقدام کنند.
وی  با بیان اینکه تعدادی از این سرمایه گذاران نسبت به خرید رستوران های دریایی ابراز تمایل کرده اند تصریح کرد: برخی از این سرمایه گذاران، صاحبان هتلهای ساحلی فعال در نوار ساحلی خزر هستند که قصد توسعه فعالیت های گردشگری دریایی در آبهای خزر را دارند.
این مقام مسئول در سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: در مجموع سه سرمایه گذار بخش خصوصی قرار است به زودی شناورهای خود را برای به کارگیری در آبهای خزر تهیه کنند.
وی یادآور شد: هفته جاری جلسه ای نیز قرار است با مدیران کل اداره بنادر استانهای شمالی در خصوص توسعه فعالیت های گردشگری برگزار کنیم.
رزازان تاکید کرد: در این جلسه قصد داریم در خصوص اینکه چه طور می توان سفرهای دریایی برون مرزی را در آبهای خزر راه اندازی کنیم، مباحثی را مطرح کنیم.
وی گفت: به این ترتیب اگر موانعی بر سر راه اندازی این خطوط دریایی وجود داشته باشد با انجام مطالعات و رایزنی با مقامات اداره بنادر کشورهای حاشیه دریای خزر برطرف کنیم.
دبیر کمیته وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان ساخت: با توجه به وجود پتانسیل های فراوان گردشگری در دریای خزر، امیدواریم هر چه سریعتر شرایط راه اندازی شناورهای تفریحی در این آبها فراهم شود.
وی درادامه یادآور شد: پیش بینی می شود تا پایان سال جاری مقدمات راه اندازی شناورهای تفریحی در آبهای خزر باسرمایه گذاری صددرصدی بخش خصوصی فراهم شود.
رزازان بیان کرد: هنوز مشخص نیست که این شناورهای تفریحی توسط شرکت های داخلی ساخته می شوند و یا از کشورهای آسیای شرقی و میانه خریداری خواهند شد.
این مقام مسئول در سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: آنچه که مسلم است اینکه این شناورها قرار است با کاربری چند منظور جهت بهره برداری رستوران دریایی، مسافری و تفریحی ساخته شوند تا بتوانند در طول مسیر ساحلی خزر از بندری به بندر دیگر سفر کنند.
وی اظهار داشت: با چند منظوره شدن شناورهای تفریحی، توریسم دریایی از توجیه اقتصادی بیشتری برای سرمایه گذاران برخوردار می شود.
دبیر کمیته وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه از پتانسیلهای گردشگری دریایی دریای خزر طی سالیان طولانی هیچ گونه بهره برداری صورت نگرفته است، تمام تلاش خود را به کار بسته ایم تا با همکاری بخش های مختلف بتوانیم شاهد رونق توریسم دریای در آبهای خزر باشیم.
رزازان گفت : رونق گردشگری در دریای خزر دور از انتظار نیست و امیدواریم همچون گردشگری در آبهای جنوبی کشور به زودی شاهد اتفاقات بسیار خوبی در زمینه گردشگری در آبهای شمالی کشور نیز باشیم.
وی تاکید کرد: هم اکنون در جنوب کشور برای توسعه گردشگری دریایی و مسافرت های دریایی گام های بسیار خوبی برداشته شده و نتایج تلاش ها حاکی از آن است که سازمان بنادر و دریانوردی به اهدافش در زمینه توسعه مسافرت های دریایی در آبهای جنوبی کشور دست یافته است.
برچسب ها: مسافری دریای خزر
ارسال نظرات
آخرین اخبار