۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹

نجات 5 سرنشین لنج باری در آب های هرمزگان

پنج دریانورد سرنشین یک فروند لنج باری که در حوالی آب های جزیره قشم دچار آبگرفتگی و نقص فنی شده بود، از خطر غرق شدن نجات یافتند.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۵۷۶۴۲
نجات 5 سرنشین لنج باری در آب های هرمزگان
به گزارش مانا، معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ضمن اعلام این خبر گفت: این لنج تجاری حامل تره بار که از بندر شهید باهنر بندرعباس به سمت بندر دبی در حرکت بود، در فاصله 7 مایلی شرق جزیره قشم دچار آبگرفتگی و نقص فنی شد.
مهدی نوفرستی افزود: به محض دریافت پیام اضطرار، بلافاصله شناور ناجی به موقعیت سانحه اعزام شد و همزمان با این اقدام نیز، با همیاران ناجی، تعاونی لنج داران و مالک برای اعزام شناور کمکی هماهنگی صورت گرفت.
نوفرستی اضافه کرد: لنج مضطر پس از عملیات یدک کشی توسط لنج کمکی، در بندر بهمن قشم پهلو گرفت.
وی ضمن بیان این مطلب که عملیات مذکور طی دو ساعت تلاش و با هماهنگی مرکز کنترل دریایی قشم با موفقیت به اتمام رسید، گفت: در حال حاضر سرنشینان لنج باری سانحه دیده در سلامت کامل به سر می برند.
معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در پایان به فرماندهان و خدمه شناورهای سنتی و لنج ها توصیه کرد؛ ماشین آلات، موتور، بدنه و تجهیزات ایمنی و مقابله با حریق شناور را پیش از انجام سفر دریایی حتما کنترل کنند تا در زمان بروز سوانح احتمالی، دچار بحران نشوند.
برچسب ها: لنج نجات هرمزگان
ارسال نظرات
آخرین اخبار