۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵

ارتقاء طرح های سالم سازی دریا در سال آینده

افزایش کمی و کیفی طرح های سالم سازی دریا در سواحل استان گیلان تا تابستان سال 95 در دستور کار استانداری گیلان قرار دارد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۷۶۲۸
ارتقاء طرح های سالم سازی دریا در سال آینده

دبیر ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه های استان گیلان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: تابستان امسال در مجموع 80 طرح سالم سازی ویژه بانوان و آقایان در نقاط مختلف ساحلی استان فعال بودند.
یونس رنجکش افزود: این در حالی است که تعداد این طرح های سالم سازی در تابستان سال گذشته 66 طرح و در تابستان 92، 36 طرح بوده است.
وی تصریح کرد: افزایش کمی و کیفی طرح های سالم سازی دریا در سواحل استان گیلان تا تابستان سال 95 در دستور کار استانداری گیلان قرار دارد.
سرپرست اداره امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان اظهار داشت: هر چند فعالیت طرح های سالم سازی به اتمام رسیده است اما جلسات ستاد ساماندهی سواحل گیلان به طور منظم برگزار خواهد شد تا بتوانیم از هم اکنون برای خدمات رسانی به گردشگران تابستانی در سال آینده آماده شویم.
رنجکش از مهمترین مشکلات سال جاری در ساماندهی سواحل را کمبود اعتبارات و عدم تخصیص به موقع حقوق و دستمزد ناجیان غریق مناطق خطر آفرین عنوان کرد.
عدم تخصیص اعتبارات برای ساماندهی سواحل گیلان در سال 94
وی افزود : در سال 94 هیچ اعتباری برای ساماندهی سواحل استان گیلان و تامین حقوق ناجیان از سوی وزارت کشور تاکنون اختصاص نیافته است .
این مقام مسئول در استان گیلان یادآور شد: تلاش داریم همچون سال گذشته حقوق باقی مانده را از طریق منابع استانی و ملی تامین و به ناجیان پرداخت کنیم.
وی یاد آور شد: هر چند که خدمات بسیار خوبی در دو سال اخیر در ساماندهی سواحل استان انجام شده است اما تمام این فعالیت ها با کمترین اعتبار تحقق یافته است.
به گفته مسئول ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه های استان گیلان، موفقیت در کاهش غرق شدگان دریای گیلان تنها با مدیریت جهادی و توجه به اقتصاد مقاومتی که در آن با مدیریت امکانات و منابع به موقعیت های نسبی دست یافتیم، صورت گرفت.
وی گفت : توجه ویژه استاندار گیلان به توسعه گردشگری ساحلی و استفاده از ظرفیت های بالقوه سواحل استان نیز نقش بسیار مهمی در رونق گردشگری دریایی و ساحلی استان داشته است.
سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان تاکید کرد: دست یابی به محیطی با نشاط در سواحل با پر کردن اوقات فراغت گردشگران در کنار حفظ و صیانت از حریم امنیت عمومی و اخلاقی و تامین امکانات رفاهی موجب شده است که از سال 93 تا کنون شاهد جهشی خوب در ساماندهی سواحل استان باشیم .

برچسب ها: سالم سازی گیلان
ارسال نظرات
آخرین اخبار