۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵

عملکرد شش ماهه بندر خرمشهر اعلام شد

مدیر اداره بنادر و دریانوردی خرمشهر گفت : از ابتدای سال جاری تاکنون تردد بیش از 25 هزار مسافر و تخلیه و بارگیری 27 هزار و 659 TEU کانتینردر بندرخرمشهر به ثبت رسیده است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۶۴۵۸
عملکرد شش ماهه بندر خرمشهر اعلام شد
عادل دریس در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: بر اساس آمار اخذ شده، طی شش ماهه نخست سال جاری ، چهار هزار و 145 دستگاه خودروی وارداتی در این بندر تخلیه شده است .
وی افزود: همچنین در این مدت، بیش از 6 هزار و 42 تن بارگیری مواد نفتی در بندرخرمشهر انجام شده است.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر خرمشهر تاکید کرد: حجم تخلیه و بارگیری کالا در بندرخرمشهر طی شش ماه نخست امسال به حدود 744هزار و 473تن رسیده است.
وی تصریح کرد: همچنین طی این مدت در بخش صادرات کالا به کشور عراق، 226 هزار و 114 تن کالا بارگیری شده است.
به گفته دریس، عمده بار صادراتی از این بندر از ابتدای سال جاری تاکنون شامل مصالح ساختمانی به کشورهای حاشیه خلیج فارس و به ویژه عراق است.
وی اذعان داشت: همچنین بر اساس آمار طی شش ماهه نخست سال جاری تخلیه و بارگیری 27 هزار و 659 TEU کانتینردر بندرخرمشهر به ثبت رسیده است.
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی بندر خرمشهر اذعان داشت: همچنین در این مدت، تردد یک هزار و 871 فروند شناوردر بندرخرمشهر به ثبت رسیده است.
وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: بر اساس آمار اخذ شده از ابتدای سال جاری تاکنون 25 هزار 725 مسافر از طریق بندرخرمشهر تردد داشته اند.
دریس تاکید کرد: پایانه بین المللی مسافربری خلیج فارس در بندر خرمشهر به عنوان یکی از بزرگترین و مجهزترین پایانه های مسافری دریایی منطقه است.
به گفته وی، این پایانه با ظرفیت پذیرش یک هزار و 200 مسافر در روز، روزانه دو شناور به نام های "برلیان" و "ایران زمین" از پایانه بین المللی مسافری خلیج فارس کار جابجایی مسافران را انجام می دهند.
وی اذعان داشت: شناور برلیان در دو مسیر خرمشهر- کویت و خرمشهر- بصره فعالیت می کند و ایران زمین در مسیر خرمشهر - بصره فعال است.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر خرمشهر یادآور شد: کشتی برلیان از نوع کاتاماران با ظرفیت 235 مسافر، روزهای شنبه و چهارشنبه در مسیر کویت و روزهای دوشنبه و سه شنبه در مسیر بصره به مسافران خدمات رسانی می کند.
به گفته وی، کشتی ایران زمین از نوع کروز ظرفیت جابجایی 71 مسافر در هر سفر را دارا است و 3 نوبت در هفته در روزهای فرد کار جابجایی مسافران را انجام می دهد.
دریس یادآور شد: هم اکنون تعدادی متقاضی سرمایه گذار بخش خصوصی نسبت به خرید شناور مسافری برای به کارگیری در مسیر بندر خرمشهر- بصره اعلام آمادگی کرده اند.
این مقام مسئول در بندر خرمشهر گفت: این متقاضیان خواستار دریافت تسهیلات از محل وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی به منظور خرید این شناور ها هستند.
وی همچنین به انجام برنامه ریزیهای دقیق و منسجم برای انجام پروژه های توسعه ای بندر خرمشهر طی سال جاری خبر داد و گفت: پروژه های ساخت برج کنترل ترافیک دریایی، اجرای لایه دوم پسکرانه اسکله های 2 تا 7، فاز 2 ترمینال کانتینر، ساحل سازی، تجهیز تأسیسات ساحلی طی سال جاری در بندر خرمشهر اجرایی خواهد شد.
به گفته دریس، با اجرایی شدن این پروژه ها و بهره برداری از آنها، شاهد افزایش چشمگیر فعالیت های بندری در بندر خرمشهر همزمان با ارتقای کیفی این فعالیت ها خواهیم بود.
برچسب ها: خرمشهر
ارسال نظرات
آخرین اخبار