۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰

پیش بینی تولید 800 تن میگوی پرورشی در گلستان

پیش بینی می شود امسال 800 تن میگوی پرورشی در مزارع سواحل گمیشان استان گلستان تولید و روانه بازار مصرف شود.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۶۳۴۳
پیش بینی تولید 800 تن میگوی پرورشی در گلستان
مدیر کل اداره شیلات استان گلستان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: هم اکنون پرورش میگو در استان گلستان به عنوان یک صنعت مهم و سودآور تبدیل شده است.
سید جواد قدس علوی، گفت: در راستای رونق هر چه بیشتر این صنعت در نظر داریم شش هزار هکتار اراضی در سایت گمیشان به سایت های فعلی اضافه کنیم.
مدیر کل اداره شیلات استان گلستان اذعان داشت: به این ترتیب با واگذاری این اراضی به سرمایه گذاران بخش خصوصی در آینده نزدیک شاهد افزایش چشمگیر سطح تولید میگوی پرورشی در استان گلستان خواهیم بود.
این مقام مسئول در استان گلستان تاکید کرد: استقبال سرمایه گذاران بخش خصوصی از کشت میگو در سایتهای ساحلی گمیشان بسیار پررنگ شده است.
علوی با اشاره به حمایت اداره کل شیلات استان گلستان از سرمایه گذاران بخش خصوصی علاقه مند به ورود در زمینه پرروش میگو اظهار داشت: تسهیلات مناسب در اختیار این سرمایه گذاران قرار داده خواهد شد.
وی با بیان اینکه هم اکنون فاز دو و سه سایت پرورش میگوی گمیشان به بخش خصوصی واگذار شده است، خاطرنشان ساخت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته فاز چهارم سایت پرورش میگوی گمیشان نیز به سرمایه گذاران بخش خصوصی واگذار خواهد شد.
به گفته مدیر کل اداره شیلات استان گلستان با اتمام عملیات ساخت زیرساختهای اولیه فاز چهارم سایت پرورش میگوی گمیشان شامل ساخت کانال اصلی آبرسان و کانال اصلی زهکشی امر واگذاری به سرمایه گذاران بخش خصوصی محقق خواهد شد.
مدیر کل اداره شیلات استان گلستان در ادامه سخنان خود اظهار داشت: امسال راندمان تولید در مزارع پرورش میگوی استان به شدت افزایش یافته است.
علوی با اشاره به افزایش 60 درصدی تولید میگوی پرورشی در سال جاری خاطرنشان ساخت: سال گذشته راندمان تولید در سطح دو تن بود که امسال این میزان به سه تن در سطح رسیده است.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته 480 تن میگوی پرورشی در مزارع استان تولید شده بود، تصریح کرد: پیش بینی می شود امسال این رقم به 750 تا 800 تن برسد.
مدیر کل اداره شیلات استان گلستان تصریح کرد: یکی دیگر از دلایل افزایش تولید میگوی پرورشی در استان گلستان در سال جاری ارتباط مزارع پرورشی با آب دریا است.
به گفته وی، در سال های گذشته آب مزارع از تالاب تامین می شد اما کیفیت بالای آب دریا باعث می شود تا رشد میگوهای افزایش یابد.
این مقام مسئول در استان گلستان اظهار داشت: سال گذشته 243 هکتار از مزارع میگوی استان زیر کشت رفته بود که امسال این مقدار به 270 هکتار افزایش یافته است.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون برداشت سطحی از مزارع میگوی گمیشان آغاز شده است اما برداشت انبوه از مهر ماه آغاز خواهد شد و تا پایان آبان ماه ادامه خواهد داشت.
مدیر کل اداره شیلات استان بوشهر اذعان داشت: سال گذشته بخش عمده ای از میگوی تولید شده استان گلستان به سایر کشورها صادر شد اما شاهد کاهش قیمت جهانی میگو بودیم.
وی عنوان کرد: بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته قصد داریم امسال بخشی از میگوی تولید شده در گمیشان را وارد بازار داخلی کنیم.
برچسب ها: میگو
ارسال نظرات
آخرین اخبار