۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲

نخستین محموله میگوی ایران به روسیه رسید

نخستین محموله میگوی ایران شامل 20 تن میگوی پرورشی تولید شده در بوشهر از راه زمینی به کشور روسیه صادر شد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۶۳۳۲
نخستین محموله میگوی ایران به روسیه رسید
صادرکننده میگو در گفتگو با خبرنگار مانا اظهارداشت: روسیه به عنوان یکی از بازارهای جدید صادراتی به روی محصولات آبزیان ایران معرفی شده است.
عبدالحسین سلیمانی منش، گفت: البته ورود به این بازار بسیار سخت است و تاکنون چندین مرتبه تجار روسی برای ارزیابی محصولات میگوی پرورشی به ایران سفر کرده اند.
سلیمانی منش عنوان کرد: البته ما نیز چندین مرتبه به روسیه سفر کرده ایم تا بالاخره توانستیم راه را برای صادرات میگوی پرورشی به این کشور بازکنیم.
وی اذعان داشت: بالاخره هفته گذشته نخستین محموله میگوی پرورشی در قالب یک کانتینر از بوشهر و از طریق راه زمینی به روسیه صادر شد.
این صادرکننده میگو یادآور شد: این محموله شامل 20 تن میگوی پرورشی تولید شده در بوشهر بود که پس از عمل آوری و بسته بندی به روسیه صادر کردیم.
وی تاکید کرد: میگوی پرورشی صادر شده به روسیه میگوی تولید شده در سال گذشته است چرا که هنوز میگوی امسال در بوشهر برداشت نشده است.
سلیمانی منش اظهار داشت: بازار روسیه مانند سایر بازارهای دنیا میگو را به صورت خام نمی پذیرد بلکه خواستار تحویل میگوی بسته بندی شده است.
وی در ادامه یادآور شد: اما کشورهای اروپایی میگو را به صورت خام تحویل گرفته و خوداقدام به بسته بندی دلخواهشان می کنند.
وی خاطرنشان ساخت: صادرات نخستین محموله میگوی پرورشی به روسیه اقدام بسیار بزرگی در راستای مهیا کردن راه صادرات بیشتر به این کشور است.
وی گفت: باید منتظر ماند تا مشخص شود آیا میگوی پرورشی صادر شده مورد قبول بازار روسیه بوده است یا خیر تا به ادامه روند صادرات به این کشور امیدوار باشیم.
صادرکننده میگو اذعان داشت: در صورت سفارش دوباره روسیه می توانیم مقادیر بیشتری میگوی پرورشی به بازار این کشور صادر کنیم.
سلیمانی منش در ادامه تاکید کرد: هم اکنون با تحریم های اعمال شده علیه کشور روسیه این کشور نیازمند خرید محصولات کشورهایی همچون ایران است.
وی گفت: با توجه به کیفیت بالای میگوی ایران و ارگانیک بودن آن پیش بینی می شود این محصول مورد توجه بازار روسیه واقع شود.
این صادرکننده میگو خاطرنشان ساخت: سازمان شیلات ایران در راستای صادرات میگو و سایر محصولات آبزیان به کشور روسیه ، صادرکنندگان را حمایت می کند.
وی گفت: امیدواریم شرایطی فراهم شود تا بتوانیم در حجم انبوه و با تعرفه های صادراتی مناسب میگوهای پرورشی را به روسیه به عنوان بازار جدید صادر کنیم.
برچسب ها: میگو روسیه
ارسال نظرات
آخرین اخبار