۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵

رونق گردشگری دریایی با ورود کروزهای خارجی به کشور

با رفع تحریم و برطرف شدن موانع موجود، دفاتر خدمات مسافرتی دوباره نسبت به ورود کروزهای گردشگری به آبهای کشور اقدام خواهند کرد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۶۳۲۵
رونق گردشگری دریایی با ورود کروزهای خارجی به کشوررئیس جامعه تخصصی تورگردانان ایران در گفتگو با خبرنگار مانا تصریح کرد: در سالهای گذشته تعدادی از دفاتر خدمات مسافرتی فعال در امر ورود تورهای خارجی به کشور نسبت به ورود کشتی های کروز به آبهای ایران اقدام می کردند اما با اعمال تحریم ها علیه کشورمان این امر مهم گردشگری در کشور متوقف شد چرا که دیگر شرکت های بیمه حاضر به بیمه کردن کشتی های ورودی به آبهای ایران نبودند.
ابراهیم پورفرج ادامه داد: در گذشته نیز عبور از ایران جزو برنامه های کشتی های کروز بود که پس از پهلوگیری در بندر عباس دو یا سه روز را در ایران گذارنده و از شهرهای اصفهان و شیراز دیدن می کردند.
این فعال بخش خصوصی در امر گردشگری کشور همچنین اذعان داشت: اگر مشکلات و موانع با رفع تحریم ها برطرف شود دفاتر خدمات مسافرتی دوباره نسبت به ورود کروزهای تورهای گردشگری به آبهای کشور اقدام خواهند کرد.
وی در ادامه با بیان اینکه ورود کشتی های کروز به آبهای ایران بدون شک رونق گردشگری دریایی را به همراه خواهد داشت امید می رود هر چه سریعتر با رفع تحریم ها، ایران نیز جزو مقاصد گردشگری دریایی برای کشتی های کروز سایر کشورها قرار گیرد.
رئیس جامعه تخصصی تورگردانان ایران گفت: همچنین ساکنان جنوبی کشورمان با مشاهده این کشتی های کروز بیش از پیش با فرهنگ سفرهای دریایی و گردشگری دریایی آشنا خواهند شد و این امر زمینه ای خواهد شد تا انگیزه ایجاد امکانات گردشگری دریایی و ساحلی در آنها ایجاد شود.
رئیس جامعه تخصصی تورگردانان ایران اذعان داشت: به این ترتیب شاهد افزایش اشتغال زایی در استان های ساحلی کشور به ویژه در جنوب خواهیم بود.
وی عنوان کرد: باید بدانیم که صنعت گردشگری از تنوع بسیار زیادی برخوردار است در حالی که در گذشته این مجموعه در کشور ما کامل نبود .
این فعال بخش خصوصی در امر گردشگری یادآور شد: ما می توانیم گردشگری دریایی در سواحل کشورمان را با رعایت مسائل اخلاقی توسعه دهیم و تفریحات سالم دریایی در سواحل کشور ایجاد کنیم.
وی تاکید کرد: تمام توریست هایی که به کشور ما وارد می شوند به قوانین اسلامی حاکم بر کشورمان احترام کامل می گذارند.
پورفرج خاطرنشان ساخت: به طور مثال استفاده از آبهای زلال جزیره کیش برای تفریحات دریایی یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری دریایی برای گردشگران خارجی محسوب می شود که در کمتر جایی از دنیا وجود دارد اما بهره برداری از آن آنچنان که شایسته است انجام نمی شود.
به گفته وی، گردشگران خارجی در زمینه استفاده از امکانات گردشگری دریایی نیز همچون سایر بخش های گردشگری به قوانین ما احترام خواهند گذاشت.
رئیس جامعه تخصصی تورگردانان عنوان کرد: نباید این تصور غلط را داشته باشیم که گردشگری دریایی با قوانین اسلامی منافات دارد.
وی همچنین بر شکل گیری و توسعه سفرهای دریایی در آبهای کشور تاکید کرد و گفت: در حال حاضر سفرهای دریایی برای بسیاری از مردم کشورمان به رویای زیبای دست نیافتنی تبدیل شده است که امیدواریم هر چه سریعتر شاهد تحقق این امر باشیم.
پورفرج اذعان داشت: بدون شک با ایجاد امکانات مناسب و تبلیغات گسترده، گردشگری دریایی بسیار مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی قرار خواهد گرفت.
برچسب ها: کروز
ارسال نظرات
آخرین اخبار