۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی:

شرط اصلی ورود خطوط خارجی به کشور،پهلو گیری کشتی های ایرانی در بنادر اروپا است

پس از اجرایی شدن برجام یکی از شروط اساسی برای ورود خطوط کشتیرانی به کشور آن است که خطوط کشتیرانی ما هم بتوانند در بنادر آنها پهلو بگیرند.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۵۶۳۱۱
شرط اصلی ورود خطوط خارجی به کشور،پهلو گیری کشتی های ایرانی در بنادر اروپا است
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در گفتگو با مانا ضمن بیان این مطلب گفت: سازمان بنادر و دریانوردی از گذشته اولویت هایی را برای خطوط کشتیرانی ملی داشته است که این اولویت ها در آینده هم ادامه خواهد داشت.
محمد سعید نژاد افزود: درحال حاضر خطوط کشتیرانی ملی از نظر گرفتن زمان (ویندو) برای تخلیه و بارگیری در بنادر از موقعیت بهتری برخوردار است و تخفیفاتی را هم در زمینه تعرفه داشته که این تخفیفات همچنان ادامه خواهد داشت .
وی تصریح کرد: خطوط کشتیرانی ملی باید در شرایطی قرار گیرند که بتوانند در بنادر اروپایی بدون هرگونه محدودیت و ممانعت ناشی از تحریم تردد کنند.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص حمایت از کالاهای ترانشیپی و ترانزیتی در کشور گفت: از جمله شرایطی که سازمان برای ورود خطوط کشتیرانی به بنادر ایران قرار داده ترانشیپ بودن بخشی از کالاهای این خطوط است در غیر این صورت ویندو به آنها اختصاص داده نمی شود.
وی تصریح کرد: در تخلیه و بارگیری شرکت هایی در اولویت قرار می گیرند که بتوانند حجم بیشتری از کالای ترانشیپ منطقه را وارد کشور کنند. علاوه بر این تخفیفات خاصی برای ورود کالاهای ترانشیپی به بنادر ایران اختصاص یافته است که این تخفیفات به صورت پلکانی اضافه تر خواهد شد.
سعید نژاد افزود: اولویت های تخلیه و بارگیری از جمله محورهایی است که برای کالاهای ترانزیتی ، صادراتی و ترانشیپی در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه تاکنون یازده خط کشتیرانی به بنادر ایران وارد شده اند افزود: هم اکنون خطوط آسیایی و اروپایی بسیاری نیز درخواست ورود به بنادر ایران را دارند.
سعید نژاد با اشاره به شکل گیری کمیته های مختلف در خصوص برنامه ششم توسعه گفت: این کمیته ها با حضور ذینفعان، صاحبنظران و دستگاه های مرتبط با بخش دریایی در سازمان بنادر و دریانوردی فعال شده است و احکامی در مورد توسعه بخش دریایی کشور، افزایش سهم حمل و نقل دریایی و توسعه و تجهیز بنادر کشور تهیه شده است تا در برنامه ششم شرایط خود را با کشورهای منطقه رقابتی تر کنیم.
وی تصریح کرد: فراهم کردن موقعیت بهتر برای بندر شهید رجایی در منطقه و دنیا مهمترین محوری است که در برنامه ششم دنبال می کنیم زیرا بالا رفتن رتبه و موقعیت بندر شهید رجایی باعث ورود مستقیم کالاها به این بندر و کاهش هزینه های صاحب کالا خواهد بود.
مدیرعامل سازمان بنادرو دریانوردی پیرامون آخرین وضعیت اپراتورهای بندری، پاسخ را به آینده موکول کرد.
برچسب ها: سعید نژاد بنادر
ارسال نظرات
آخرین اخبار