۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴

همکاری گارد ساحلی عمان در نجات سرنشینان لنج ایرانی

رئیس اداره حفاظت و ایمنی دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از نجات هشت سرنشین یک فروند لنج ایرانی سانحه دیده در آب های کشور عمان با همکاری گارد ساحلی این کشور خبر داد.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۵۶۲۶۹
همکاری گارد ساحلی عمان در نجات سرنشینان لنج ایرانی
به گزارش مانا، اسماعیل مکی‌زاده ضمن اعلام این خبر گفت: یک فروند لنج تجاری ایرانی که از بندر دبی در کشور امارات عازم بندر چابهار بود، در نزدیکی جزیره "سلامه فناکو" (شمالی ترین جزیره کشور عمان) به علت نقص فنی موتور و آبگرفتگی اعلام اضطرار کرد.
وی افزود: مرکز جستجو و نجات دریایی بندرعباس (MRCC) بلافاصله پس از دریافت پیام اضطرار، ضمن اطلاع رسانی به مالک شناور از تعاونی های لنج داران بندرعباس، جاسک و سیریک درخواست همکاری کرد.
مکی زاده اظهار داشت: با انجام هماهنگی لازم با گارد ساحلی عمان، یک فروند ناوچه به محل سانحه اعزام و با همکاری کشتی "نگار" در منطقه، پیام اعلام اضطرار به شناورهای عبوری ارسال شد.
رئیس اداره حفاظت و ایمنی دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در مرحله پایانی عملیات، یک فروند لنج صیادی به محل سانحه اعزام و شناور مضطر به مقصد بندر سیریک در سواحل شرقی استان هرمزگان یدک شد.
مکی زاده در پایان ضمن اشاره به موفقیت آمیز بودن این عملیات و نجات لنج باری از خطر غرق شدن، خاطرنشان کرد: در حال حاضر هر هشت سرنشین این شناور در صحت و سلامت کامل هستند.
برچسب ها: نجات
ارسال نظرات
آخرین اخبار