۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶

مقاصد گردشگری دریایی در جزایر و سواحل معرفی می شود

مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری از معرفی مقاصد گردشگری دریایی در جزایر و نوار ساحلی کشور با برگزاری تورهای دریایی خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۶۲۶۸
مقاصد گردشگری دریایی در جزایر و سواحل معرفی می شود
 مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری به خبرنگار مانا گفت: وجود سواحل گسترده در نوار ساحلی و جزایر کشور در شمال و جنوب، دامنه بسیار گسترده ای را برای ما در زمینه توسعه گردشگری دریایی ایجاد خواهد کرد.
سید کاظم خلدی نسب یادآور شد: باید توجه داشت ساخت امکانات گردشگری آبی در دریاچه ها و رودخانه های کشور نیز در دستور کار قرار دارد که همین امر نیز اشتغالزایی برای ساکنین این مناطق را نیز به هماره خواهد داشت.
وی به راه اندازی موزه های ثابت و سیار دریایی اشاره کرد و گفت: ایجاد این موزه ها می تواند در اشاعه فرهنگ گردشگری دریایی را در بین عموم مردم نقش موثری داشته باشد.
خلدی نسب در ادامه تصریح کرد: در این راستا لازم است از پتانسیل های موجود در فرهنگ و سنن ساحل نشیان بهره لازم را برد.
به گفته وی، استفاده نمادین از بناها و سازهای مرتبط با فرهنگ دریایی نیز می تواند در راستای معرفی مقاصد گردشگری دریایی موثر باشد.
مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در ادامه سخنان خود بر ضرروت آشنایی عموم مردم با تاریخی دریانوردی تاکید کرد و گفت: لازم است در این راستا اقدامات آموزشی به شیوه های مختلف صورت گیرد.
وی همچنین برگزاری فستیوالها و جشنواره های متعدد با موضوعات مختلف در نوار ساحلی و جزایر کشور را در توسعه هر چه بیشتر فرهنگ دریایی و توسعه توریسم دریایی و ساحلی بسیار موثر دانست.
خلدی نسب از برگزاری تورهای گردشگری دریایی برای معرفی مقاصد گردشگری جزایر و نوار ساحلی کشور به منظور توسعه گردشگری دریایی خبر داد و اذعان داشت: ظرفیت های بسیار متنوعی در این زمینه در کشور وجود دارد که باید از آنها بهره برد.
وی گفت: در این میان برگزاری تورهای اکوتوریستی و توریسم سلامت در سواحل و جزایر از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است که توجه به این امر مهم در دستور کار سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری قرار گرفته است.
این مقام مسئول در سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، شناسایی رویدادهای گردشگری دریایی و انجام برنامه ریزی های برای اجرای مراسم ویژه در آن ایام را نیز یکی از مهمترین برنامه ها در راستای توسعه این بخش عنوان کرد.
وی همچنین به انجام فعالیت های مرتبط با ورزش های آبی اشاره کرد و گفت: ورزش های آبی بخش مهمی از توریسم دریایی را به خود اختصاص می دهد و همواره به عنوان جاذبه ای مهم در نوار ساحلی برای گردشگران مطرح بوده است.
خلدی نسب اذعان داشت: لذا همین امر بر ضرورت ایجاد و توسعه کلوپ های دریایی در جزایر و نوار ساحلی شمالی و جنوبی تاکید دارد.
به گفته وی، ایجاد کلوپ های ویژه غواصی در کنار فعالیت هایی نظیر جت اسکی و قایق سواری نیز نقش موثری در توسعه گردشگری دریایی دارد
مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری اذعان داشت: در این راستا می توان در کنار ایجاد این ورزش های آبی، مسابقات متنوعی نیز برای ایجاد جاذبه بیشتر در سواحل برگزار کرد.
برچسب ها: سواحل
ارسال نظرات
آخرین اخبار