۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰

افتتاح پروژه های بندری به ارزش 600 میلیاردتومان در امیرآباد/ اتصال اسکله رورو بندر امیرآباد به ریل سراسری تا پایان سال

تا بهمن ماه سال جاری پروژه های بندری به ارزش 600 میلیارد تومان با سرمایه گذاری بخش خصوصی و دولتی در منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد به بهره برداری خواهد رسید.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۶۲۱۵
افتتاح پروژه های بندری به ارزش 600 میلیاردتومان در امیرآباد/ اتصال اسکله رورو بندر امیرآباد به ریل سراسری تا پایان سال
مدیر اداره بنادر و دریانوردی منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: تا بهمن ماه سال جاری پروژه هایی به ارزش 600 میلیارد تومان با سرمایه گذاری بخش خصوصی و دولتی در منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد به بهره برداری خواهند رسید.
علی خدمتگزار افزود: در این راستا یک کارخانه کاغذسازی با سرمایه گذاری بخش خصوصی، آبان ماه امسال در منطقه ویژه اقتصادی امیر آباد به بهره برداری خواهد رسید.
این مقام مسئول در منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد اظهار داشت: همچنین یک کارخانه فولادسازی با حجم تولید سالانه 500 هزار تن مفتول کلاف در آبان ماه سال جاری با سرمایه گذاری بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد افتتاح خواهد شد.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی امیر آباد، همچنین در ادامه از بهره برداری یک واحد کارخانه روغن خوراکی به ظرفیت تولید سالانه پنج هزار تن روغن در سال با سرمایه گذاری بخش خصوصی در این منطقه ویژه اقتصادی خبر داد.
به گفته وی، بهره برداری از این کارخانه ها در محدوده منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد باعث افزایش ترافیک بندری و نیز تخلیه و بارگیری بیشتر کالا در این منطقه خواهد شد چرا که مواد اولیه این کارخانه به طور مستقیم از طریق بندر وارد خواهد شد.
وی اظهار داشت: همچنین مقداری از تولیدات این کارخانه ها نیز از طریق بندر امیرآباد صادر خواهد شد که همین امر منافع زیادی را برای سرمایه گذاران این کارخانجات به دنبال خواهد داشت.
به گفته این مقام مسئول در منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد، احداث کارخانه در منطقه ویژه اقتصادی مزایای بسیاری را برای سرمایه گذاران به همراه خواهد داشت.
وی متذکر شد: یک دستگاه مکنده غلات با ظرفیت 350 تن در ساعت به منظور تشدید در فرایند تخلیه و بارگیری بندر امیرآباد با سرمایه گذاری بخش خصوصی اواخر مهرماه وارد منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد خواهد شد تا به این ترتیب توان عملیاتی بندر بیش از پیش افزایش یابد.
وی در ادامه گفته های خود از دیوار کشی در محدوده منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد به طول 11.6 کیلومتر تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: به همین منظور اعتباراتی در سال جاری تخصیص یافته است.
اتصال اسکله رورو امیرآباد به خط ریلی سراسری تا پایان سال
این مقام مسئول در منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد تاکید کرد: هم اکنون 16 کیلومتر خط راه آهن در بندر امیر آباد ایجاد شده است که به زودی این میزان به 18.8 کیلومتر خواهد رسید.
خدمتگزار بیان کرد: به این ترتیب تا پایان سال جاری تمام بخش های بندری امیرآباد به خط ریلی سراسری کشور متصل خواهد شد.
وی یادآور شد: همچنین اسکله رورو بندر امیر آباد نیز به خط ریلی متصل خواهد شد و به این ترتیب بندر امیرآباد به عنوان تنها بندر کشور معرفی می شود که دارای اتصال اسکله رورو به خط ریلی است.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد اذعان داشت: اتصال بندر امیرآباد به خط ریلی سراسری نقش بسیار موثری در افزایش عملکرد این بندر در زمینه سرعت در واردات کالا و تزانزیت داشته است.
برچسب ها: امیرآباد
ارسال نظرات
آخرین اخبار