۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰
مهرماه؛

دو پست اسکله جدید در بندر امیر آباد افتتاح می شود

همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان مازندران در مهرماه امسال، دو پست اسکله جدید در بندر امیر آباد به بهره برداری خواهد رسید.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۶۲۱۴
دو پست اسکله جدید در بندر امیر آباد افتتاح می شود
مدیر اداره بنادر و دریانوردی منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان مازندران در مهرماه امسال، دو پست اسکله جدید در بندر امیر آباد به بهره برداری خواهد رسید.
علی خدمتگزار، ادامه داد: عملیات ساخت این اسکله ها از سال 92 آغاز شده بود که با تخصیص به موقع اعتبارات پس از گذشت دو سال این پروژه ها آماده بهره برداری شدند.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد اذعان داشت: به منظور ساخت این دو پست اسکله مبلغ 650 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی هزینه شده است.
وی یادآور شد: همچنین اعتبارات لازم جهت لایروبی این دو پست اسکله از همین مبلغ تخصیص یافته و هزینه شده است.
خدمتگزار در ادامه خاطرنشان ساخت: طول این اسکله ها که قرار است نیمه دوم مهر ماه به بهره برداری برسند در مجموع 545 متر است.
وی اذعان داشت:همچنین دو پست اسکله دیگر نیز در ایام دهه فجر امسال در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد به بهره برداری خواهد رسید.
این مقام مسئول در اداره بنادر و دریانوردی منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد تاکید کرد: با بهره برداری از این چهار پست اسکله جدید، متراژ اسکله های منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد در مجموع از هزار و 500 متر به دو هزار و 600 متر افزایش خواهد یافت.
ظرفیت بندر امیر آباد به 7.5  میلیون تن می رسد
خدمتگزار تاکید کرد: همچنین با بهره برداری از این پروژه ها ظرفیت اسمی منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد از 4.5 میلیون تن به 5.5 میلیون تن در سال افزایش خواهد یافت.
به گفته این مقام مسئول در منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد، بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته این ظرفیت اسمی تا پایان سال به 7.5 میلیون تن افزایش می یابد.
وی اذعان داشت: دو باب انبار به منظور نگهداری کالاها جهت واردات، صادرات و ترانزیت نیز به زودی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد افتتاح خواهد شد.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد همچنین از بهره برداری دو مخزن نگهداری بنزین هر کدام به ظرفیت پنج هزار تن در آبان ماه امسال در این منطقه ویژه اقتصادی خبر داد.
به گفته خدمتگزار، در راستای توسعه منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد یک سیلو به ظرفیت 36 هزار تن نیز در ایام دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.
آغاز ساخت باشگاه ملوانان بندر امیر آباد در سال جاری
مدیر منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد همچنین از ساخت باشگاه ملوانان در منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد خبر داد و گفت: از آنجا که منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد به کنوانسیون جهانی کار پیوسته است باید شرایط مناسب را برای کارکنان فراهم کند که از این شرایط مناسب ایجاد باشگاه ملوانان است.
خدمتگزار در پایان تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته عملیات ساخت این باشگاه امسال آغاز خواهد شد که امیدواریم با تخصیص اعتبارات کافی در آینده ای نه چندان دور شاهد بهره برداری از این مکان تفریحی- ورزشی در منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد باشیم.
برچسب ها: امیرآباد
ارسال نظرات
آخرین اخبار