۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰

24 نفر در آبهای گیلان غرق شدند

از اول خرداد ماه سال جاری تا کنون 24 گردشگر در آبهای دریای خزر در محدوده استان گیلان غرق شده اند.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۶۲۱۲
24 نفر در آبهای گیلان غرق شدند
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان و دبیر کمیته ساماندهی سواحل این استان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: بر اساس آمار اعلام شده از ابتدای خرداد ماه سال جاری تا کنون 24 نفر در آبهای استان گیلان غرق شده اند.
یونس رنجکش، تصریح کرد: این آمار حاکی از کاهش 60 درصدی غرق شدگی گردشگران در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است.
دبیر کمیته ساماندهی سواحل استان گیلان خاطرنشان کرد: تمام غرق شدگان در خارج از طرح های سالم سازی به شنا اقدام کرده بودند.
رنجکش عنوان کرد: بیشترین میزان غرق شدگی در میان شهرستان های ساحلی استان همچنان به بندر انزلی اختصاص دارد.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان تاکید کرد: دلیل اصلی کاهش چشمگیر میزان غرق شدگی در سال جاری آموزش ناجیان غریق و افزایش تعداد آنها در نوار ساحلی استان بوده است.
وی با اشاره به اینکه بیش از هزار ناجی غریق در استان فعالیت دارند، اظهار داشت: بیش از 600 نفر ناجی غریق در خارج از طرح های سالم سازی به امداد و نجات گردشگران مشغول هستند.
این مقام مسئول دراستان گیلان افزود: علت مرگ و میر ناشی از غرق شدگی شنای گردشگران در خارج از طرح های سالم سازی است که امیدواریم این فرهنگ غلط از بین رود.
به گفته وی، در تابستان امسال 40 طرح سالم سازی در شهرستان های ساحلی استان به گردشگران خدمات ارائه می دهند که بیشترین آنها در بندر انزلی مستقر است.
رنجکش اظهار داشت: در طرح های سالم سازی دریا علاوه بر امن بودن دریا برای شنا کردن، حضور ناجیان غریق و نیروهای انتظامی، انواع خدمات گردشگری نظیرسرویس بهداشتی، نمازخانه،آلاچیق، فروشگاه و رستوران وجود دارد.
وی از ورود حجم انبوهی از گردشگران به نوار ساحلی استان گیلان خبر داد و گفت: بیش از 90 درصد گردشگران ورودی به استان گیلان وارد شهرستان های ساحلی می شوند تا از جاذبه طبیعی دریا لذت برند که در این میان شهرستان بندر انزلی پذیرای بیشترین میزان گردشگر است.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان اذعان داشت: بر اساس آمار ارائه شده در مجموع تابستان سال گذشته بیش از 25 میلیون نفر گردشگر وارد نوار ساحلی استان گیلان شده بودند.
رنجکش عنوان کرد: هنوز آمار دقیقی از میزان گردشگران ورودی به نوار ساحلی اعلام نشده است اما به طور قطع آمار امسال کمتر از سال گذشته نخواهد بود.
دبیر کمیته ساماندهی سواحل استان گیلان تصریح کرد: آمار نهایی در خصوص میزان دقیق ورود گردشگران به نوار ساحلی استان پس از اتمام تعطیلات تابستانی اعلام خواهد شد.
وی در ادامه از موج پایانی ورود گردشگران به استان گیلان خبر داد و گفت: با نزدیک شدن به پایان فصل تابستان و آغاز بازگشایی مدارس و دانشگاه ها، تعداد زیادی از گردشگران وارد استان گیلان شده اند.
رنجکش اظهار داشت: در همین راستا برنامه ریزیها برای خدمات رسانی مناسب به گردشگران ورودی به استان انجام شده است.
وی اجرای برنامه های فرهنگی و جشنواره های متعدد در سواحل استان را از جمله مهمترین برنامه های سرگرمی برای گردشگران ورودی به نوار ساحلی عنوان کرد و گفت: این جشنواره ها تا پایان فصل تابستان ادامه خواهد داشت.
برچسب ها: غرق شدن گیلان
ارسال نظرات
آخرین اخبار