۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴
کشتیهای هوشمند در راه؛

حمل و نقل دریایی به زودی دستخوش تغییر می شود

شرکت لویدز رجیستر کشتیهای تجاری سال 2030 را هوشمند، حافظ محیط زیست و در ارتباط مستمر با ماهواره ها معرفی کرد.
نویسنده: مهری عزیزی
کد خبر: ۵۶۱۵۸
حمل و نقل دریایی به زودی دستخوش تغییر می شود
به گزارش گروه بین الملل مانا، کشتیهای تجاری تا سال 2030 ترکیبی از علوم چندگانه شامل طراحی، ساخت و اجرا هستند که از نیروی انسانی همراه با نرم افزار و سخت افزار بهره می گیرد. 
براساس این گزارش، طی تحقیق انجام شده با همکاری موسسه لویدز رجیستر، شرکت تحقیقاتی کینتیک انگلیس و دانشگاه ساوت هامپتون، تاثیر 18 تکنولوژی بر روی طراحی، قدرت حرکت در دریا و استفاده بهینه از اقیانوسها مورد بررسی قرار گرفت. 
18 تکنولوژی یاد شده شامل کاربرد رباتها، حسگرها، تحلیلگر داده ها، نیرو محرکه کشتی، مواد با ساختار پیشرفته، ابزار هوشمند در کشتی، سیستمهای مستقل، ساختار پیشرفته ، تولید مستمر انرژی، کشتی سازی، جذب و ذخیره کربن، مدیریت انرژی، سیستمهای الکترونیکی و اینترنتی جنگی کشتی، بیوتکنولوژی دریایی، تعامل انسان- کامپیوتر، حفاری دراعماق بالای اقیانوسها، افزایش نیروی انسانی و ارتباطات است.
این گزارش در ادامه افزود: تکنولوژیهای نامبرده به دو گروه تقسیم می شوند. در یک گروه طراحی، ساخت کشتی با بهره گیری از پیشرفتهای علوم فضایی، نیور محرکه و بکارگیری دستگاههای هوشمند است و گروه دیگر تکنولوژیهای دریانوردی امن، و اپراتوری کشتی با بهره گیری از مواد پیشرفته، داده پردازی گسترده، ارتباطات، حسگرها و رباتها است.
موسسه لویدز رجیستر تمرکز خود را بر روی کشتیهای تجاری و بویژه تکنولوژیهای مربوط به رباتها، حسگرها، داده پردازی، نیرو محرکه کشتی، بکارگیری مواد پیشرفته، کشتیهای هوشمند و تکنولوژی ارتباطات کشتی ها است.
 
 
گزارش یادشده این برنامه را با نام تکنومکس معرفی می کند که برروی کشتی های تانکر، کانتینربر، فله بر و حمل گاز بررسی می شود. کشتیهای تحت فناوری تکنومکس هوشمندتر، حافظ محیط زیست و از کنترل بیشتر در نیرو محرکه بهره می برند. این کشتیها همچنین از طریق امواج به ماهواره ها متصل شده و از طریق داده ها هدایت می شوند.
تکنومکس تغییرات عمده در طراحی، ساخت و عملیات اجرایی در کشتی و مدیریت کشتی را طلب می کند.
مدیرعامل موسسه لویدز رجیستر در پایان خاطرنشان کرد: حمل و نقل دریایی به زودی دستخوش تغییرات عمده ای می شود. سال 2030 چندان از ما دور نیست و تا آن زمان حمل و نقل تحولات عمده ای را پشت سر گذاشته است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار