۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱

بازدید سرمایه گذاران کره ای و هندی از بندر امام

یک هیئت بازرگانی مرکب از سرمایه گذارانی از کشور های کره جنوبی و هندوستان ضمن سفر به استان خوزستان، از منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) بازدید و با مزیت ها و قابلیت های کم نظیر این مجتمع بزرگ بندری کشور آشنا شدند.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۵۶۰۱۷
بازدید سرمایه گذاران کره ای و هندی از بندر امام
به گزارش مانا، این هیئت بازرگانی که متشکل از بازرگانان و سرمایه گذاران کره ای و هندی است، روز هشتم شهریورماه به همراه شرکای تجاری ایرانی خود وارد منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) شده و ضمن دیدار و گفتگو با مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، از فعالیت های جاری در این مجتمع بندری نیز بازدید و با ویژگی ها و مزیت های منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) به لحاظ ترانزیتی، برخورداری از زیرساخت های مهیای سرمایه گذاری و تجهیزات و امکانات استراتژیک به منظور ارائه خدمات دریایی و بندری آشنا شدند.
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، در این دیدار با تشریح ظرفیت ها، امکانات و ویژگی های منحصر به فرد این مجتمع بزرگ بندری در زمینه ترانزیت فرآورده های نفتی و ایفای نقش به عنوان کانون عمده تخلیه و بارگیری غلات در کشور، منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) را به لحاظ بستر مهیای سرمایه گذاری، بندری مورد توجه سرمایه گذاران داخلی و خارجی برشمرد.
مهندس عبداللهی برخورداری این بندر از اراضی طرح توسعه 600 هکتاری که عمدتا برای کاربرد در زمینه لجستیک بندری به سرمایه گذاران بخش خصوصی داخلی و خارجی آماده واگذاری است را یکی از مزیت های عمده  این بندر برای استقبال از سرمایه گذاران عنوان کرد.
اعضای این هیئت با اشاره به موضوعات مورد علاقه آنان جهت سرمایه گذاری و توانمندی های آنان در زمینه ارائه خدمات تعمیرات شناورها(داکینگ یارد)، تمایل خود را برای انتقال بخشی از امکانات و خدمات خود در بستر مهیای سرمایه گذاری در این مجتمع بندری بیان کردند.
یادآور می شود اراضی 600 هکتاری بخشی از فازهای توسعه منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) است، که با هدف جلب مشارکت بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در موضوعات مرتبط با فعالیت های لجستیک و خدمات بندری مطالعه و طراحی شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار