۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵

پیش بینی تولید 13 هزار تن میگوی پرورشی در بوشهر

امسال سه هزار و 850 هکتار از مزارع پرورش میگوی استان بوشهر زیر کشت رفته است که پیش بینی می شود با کاهش تولید نسبت به سال گذشته شاهد تولید 13 هزار تن میگوی پرورشی در استان باشیم.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۶۰۰۱
پیش بینی تولید 13 هزار تن میگوی پرورشی در بوشهر
مدیر کل اداره شیلات استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار منتشر شده تاکنون در سه هزار و 850 هکتار از مزارع پرورش میگوی استان ذخیره سازی صورت گرفته است.
حسین بهمن یاری، در ادامه سخنان خود اذعان داشت: در این مزارع پرورش میگو تا کنون یک میلیارد قطعه لارو میگو ذخیره سازی شده است.
بهمن یاری خاطرنشان کرد: از ابتدای مهر ماه سال جاری به تدریج فصل برداشت میگوهای پرورشی در مزارع استان آغاز خواهد شد و تا اواخر آذر ماه این برداشت ادامه خواهد داشت.
به گفته این مقام مسئول در استان بوشهر، پیش بینی می شود امسال برداشت میگوی پرورشی در مزارع استان بوشهر در مقایسه با سال گذشته با اندکی کاهش همراه باشد.
وی یادآور شد: سال گذشته در مجموع برداشت 14 هزار و 500 تن میگوی پرورشی صید شده بود که امسال پیش بینی می شود این رقم بین 12 تا 13 هزار تن برسد.
مدیر کل اداره شیلات استان بوشهر اذعان داشت: این آمار در حالی است که سال گذشته چهار هزار و 400 هکتار از مزارع پرورش میگوی استان بوشهر زیرکشت رفته بود.
بهمن یاری خاطرنشان کرد: پرورش دهندگان میگو به دلیل کاهش قیمت جهانی میگو امسال اندکی کمتر به تولید پرداختند تا بتوانند نرخ جهانی را متعادل کنند.
این مقام مسئول در استان بوشهر یادآور شد: بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته در شیلات استان قرار بود امسال حداقل پنج هزار مزارع میگوی استان زیر کشت رود که در نهایت با تصمیم پرورش دهندگان بخش خصوصی سه هزار و 850 هکتار زیر کشت رفت.
وی در ادامه گفته های خود بیان کرد: در صورتی که طبق برنامه ریزیهای صورت گرفته امسال پنج هزار هکتار از مزارع میگوی استان زیر کشت می رفت می توانستیم در سال جاری شاهد تولید حداقل 18 هزار تن میگوی پرورشی در استان بوشهر باشیم.
مدیر کل اداره شیلات استان بوشهر تاکید کرد: استان بوشهر در میان سایر استان های فعال در زمینه پرورش میگو از نظر میزان تولید کیفی و کمی در رتبه نخست قرار دارد.
کاهش صید میگوی دریایی در آبهای بوشهر
وی در ادامه در خصوص صید میگوی دریایی که از اواسط مرداد ماه آزاد اعلام شده بود، گفت: آمارها حاکی از کاهش صید میگو در مقایسه با سال گذشته است.
بهمن یاری خاطرنشان کرد: صید بی رویه عامل مهمی در کاهش ذخایر میگوی پرورشی آبهای بوشهر در خلیج فارس محسوب می شود.
به گفته این مقام مسئول در استان بوشهر، بر اساس آمار اعلام شده تا امروز هزار و 114 تن میگوی دریایی در آبهای بوشهر صید شده است.
مدیر کل اداره شیلات استان بوشهر با بیان اینکه ظرف دو یا سه روز آینده صید میگوی دریایی در آبهای استان بوشهر به اتمام خواهد رسید یادآور شد: سال گذشته در مجموع هزار و 378 تن میگوی دریایی توسط صیادان بوشهری صید شده بود که آمار امسال حاکی از کاهش صید است.
بهمن یاری خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از میگوهای دریایی توسط لنج ها و در اعماق 30 متری صید شده اند و امسال قایق ها نتوانستند به صید خوبی دست یابند.
وی اظهار امیدواری کرد: با جلوگیری از صید بی رویه توسط مقامات مربوطه امیدواریم شاهد بازسازی ذخایر میگو در آبهای خلیج فارس باشیم.
مدیرکل اداره شیلات استان بوشهر خاطرنشان کرد: میگوهای صید شده در بازارهای داخلی و اغلب آن در استان بوشهر به فروش می رسد که نرخ آن از میگوی پرورشی بیشتر است.
برچسب ها: میگو
ارسال نظرات
آخرین اخبار