۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳
با افتتاح حوضچه و موج شکن های انزلی

توان عملیاتی بندر انزلی 25 درصد افزایش خواهد یافت

مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت : در بزرگترین حوضچه بنادر شمالی کشور که امروز به بهره برداری می رسد، پنج پست اسکله در حال ساخت است که پس از احداث آن توان عملیاتی بندر انزلی 25 درصد افزایش خواهد یافت.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۵۹۷۵
توان عملیاتی بندر انزلی 25 درصد افزایش خواهد یافت
سید علی نعیمی به خبرنگار مانا گفت: ساعت 2 و چهل و پنج دقیقه ظهر امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی، استاندار گیلان و سایر مقامات مسئول استان، بزرگترین حوضچه و موج شکن بنادر شمالی کشور و یا به عبارتی بنادر حاشیه خزر در قالب مراسم ویژه افتتاح خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه ساخت این پروژه عظیم از چهار سال پیش آغاز شده است، ادامه داد: حوضچه مذکور در مساحتی به وسعت 80 هکتار و دو بازوی موج شکن در مجموع به طول سه هزار و 200 متر است.
نعیمی خاطرنشان کرد: همچنین اسکله مسافری به طول هزار متر و ترمینال مسافری مجهز به زیربنای هزار و 610 متر احداث شده است.
به گفته این مقام مسئول در استان گیلان، به منظور ساخت این حوضچه و تاسیسات آن در مجموع 122 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی هزینه شده است.
وی در ادامه یادآور شد: احداث این موج شکن و حوضچه در بندر انزلی در میان کشورهای حاشیه خزر بی نظیر بوده است.
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان خاطرنشان کرد: با بهره برداری از این تاسیسات، توان عملیاتی بندر انزلی بیش از پیش افزایش خواهد یافت.
نعیمی تصریح کرد: در این حوضچه جدید پنج پست اسکله در حال ساخت است که پس از احداث آن توان عملیاتی بندر انزلی 25 درصد افزایش می یابد.
وی بیان کرد: بندر انزلی با قدمتی بیش از صد سال به عنوان پایلوت کریدور شمال- جنوب و همچنین بندر اصلی ترانزیتی شمال – جنوب تلقی می شود.
این مقام مسئول در استان گیلان متذکر شد: این بندر در امر صادرات و واردات کالا فعالیت داشته که در این راستا با کشورهای حاشیه خزر و مهمترین بنادر آنها در ترکمنستان، روسیه، قزاقستان و آذربایجان مبادله کالا انجام می دهد.
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: مبادله هم اکنون در بخش واردات شامل ترانزیت سوخت، ترانزیت غلات و همچنین آهن آلات، تخته و مصالح ساختمانی است.
نعیمی اذعان داشت: همچنین صادرات شامل سنگ آهن، سیمان، کلینکر و مقداری مصالح ساختمانی و مواد غذایی است که در حجم بالای سالانه از طریق بندر انزلی صورت می گیرد.
وی با اشاره به رشد چشمگیر ترانزیت سوخت در بندر انزلی یادآور شد: ترانزیت سوخت در بندر انزلی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تا کنون از رشد 500 درصدی برخوردار بوده است.
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان عنوان کرد: رشد فعالیت های بندری در بندر انزلی در زمینه صادرات و واردات روند صعودی دارد که امیدواریم با تجهیز بیشتر بندر و توسعه آن شاهد ارتقاء بیش از پیش فعالیت های بندری در این بزرگترین بندر شمالی کشور باشیم.
برچسب ها: انزلی
ارسال نظرات
آخرین اخبار