۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۷

مجلس پیگیر پرداخت یارانه به شناورهای تجاری

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه در جلسات و نشست های متعددی اعتراض و دغدغه های لنج‌داران در مورد افزایش چندبرابری نرخ سوخت شناورهای دریایی به گوش مسئولان رسانده شد،گفت: این موضوع از سوی کمیسیون عمران و فراکسیون بنادر و صنایع دریایی مجلس تا حصول نتیجه معقول در حال پیگیری است.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۵۵۹۳۵
مجلس پیگیر پرداخت یارانه به شناورهای تجاری
به گزارش مانا، منصورآرامی درخصوص پیگیری های مجلس برای رفع نگرانی های لنج داران از افزایش نرخ سوخت شناورها،گفت: از اواخر خرداد ماه سال جاری نرخ سوخت شناورهایی که به حوزه کشورهای خلیج فارس رفت و آمد دارند و بار یا مسافر جابجا می کنند،از 500 تومان به نرخ بانکرینگ یعنی 1500 تومان رسید که این افزایش سه برابری با اعتراض و انتقاد لنج داران روبه رو شد.
نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی آباد، ابوموسی و بندرخمیر درمجلس شورای اسلامی گفت: براین اساس کمیسیون عمران مجلس و فراکسیون بنادر و صنایع دریایی مجلس با ورود به این موضوع پیگیری های متعددی را تاکنون انجام داده و دراین راستا جلسات و نشست‌های مختلفی با مسئولان مربوطه برگزار کرده است.
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: دراین جلسات که با حضور مسئولان مربوطه ازجمله مسئولان ستاد مبارزه با قاچاق سوخت و کالا و ارز،وزارت نفت،راه و شهر سازی و سازمان بنادرو دریانوردی  برگزار شد؛اعتراض لنج داران به گوش مسئولان رسید و دغدغه های آنها به صورت کامل به این مسئولان منتقل شد.
پیشنهاد استانداران 4 استان ساحلی برای کاهش نرخ سوخت شناورها تا 40 درصد نرخ بانکرینگ
آرامی با یادآوری نامه نگاری هایی از طرف کمیسیون عمران و فراکسیون بنادر و صنایع دریایی مجلس در خصوص نگرانی از افزایش سوخت شناورهای تجاری ،ادامه داد: در همین راستا استانداران 4 استان ساحلی کشور نیز جلساتی را برگزار کرده و پیشنهاداتی را مطرح کردند.
وی ادامه داد: استانداران 4 استان ساحلی کشورپیشنهاد کردند؛نرخ سوخت شناورها تا 40 درصد قیمت بانکرینگ یعنی 800 تومان کاهش داده شود تا نگرانی ها در این مورد بر طرف شود.
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: ازسوی مجلس و کمیسیون عمران نیز سه پیشنهاد مطرح شد؛ یا نرخ سوخت شناورهای تجاری همان 40 درصد قیمت بانکرینگ تعیین شود، یا اینکه نرخ را به صورت تدریجی به نرخ بانکرینگ برسانیم و یا اینکه متناسب با باری که توسط شناورهای تجاری جابه جا می شود به آنها یارانه و کمک هایی پرداخت کنیم تا ضرر و زیان نکنند و این موضوع همچنان درحال پیگیری است.
برچسب ها: سوخت شناور
ارسال نظرات
آخرین اخبار