۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷

افزایش گشتهای دریایی در شمال کشور در آینده نزدیک

مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت : امید می رود استفاده از شناورهای تفریحی و سفرهای دریایی به زودی جای خود را در میان مردم باز کند.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۵۸۰۶
افزایش گشتهای دریایی در شمال کشور در آینده نزدیک
سید علی نعیمی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: توسعه صنعت گردشگری دریایی به عنوان بخش مهمی از رونق اقتصادی کشور در کنار توسعه سفرهای دریایی مورد توجه سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد.
به گفته این مقام مسئول در استان گیلان ساخت تاسیساتی چون ترمینال و اسکله مسافری می تواند کمک شایانی به گردشگری دریایی و توسعه فعالیت های شناورهای تفریحی کند.
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان درخصوص نحوه بهره برداری از تاسیسات بندری – مسافری بهره برداری شده در بندر انزلی اظهار داشت: سرمایه گذاران بخش خصوصی علاقه مند برای خرید شناورهای تفریحی به منظور به کار گیری در آبهای استان وجود دارند.
وی اذعان داشت: از این پس این سرمایه گذاران می توانند با خرید شناور تفریحی از امکانات موجود در بندر انزلی جهت جابه جایی مسافران و برگزاری گشت های دریایی اقدام کنند.
این مقام مسئول در استان گیلان یادآور شد: همچنین شرکت های کشتیرانی بخش خصوصی نیز می توانند با خرید شناورهای مسافری از این امکانات بندری در بندر انزلی بهره مند شوند.
وی به وجود کشتی میرزاکوچک خان به عنوان یک پتاسیل مهم در امر گردشگری دریایی منطقه اشاره کرد و گفت: اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان به فعالیت این کشتی مسافری توجه ویژه ای دارد و برای پهلودهی آن لاین مشخصی را در نظر گرفته است.
نعیمی اظهار داشت: امیدواریم مالک این کشتی در صورت تمایل هر چه سریعتر نسبت به راه اندازی این کشتی مسافری و توسعه گردشگری دریایی انزلی اقدامات لازم را انجام دهد.
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان همچنین تاکید کرد: فرهنگ دریایی به تدریج در میان عموم مردم گسترده خواهد شد و در آینده نزدیک شاهد افزایش سفرهای دریایی و گشتهای تفریحی دریایی در شمال کشور خواهیم بود.
وی یادآور شد: در گذشته ای نه چندان دور تفکر مردم از دریا فقط شنا و آب تنی کردن بود اما هم اکنون شاهد این هستیم که انجام ورزش های دریایی در شمال کشور به خصوص جت اسکی بسیار رونق گرفته است.
نعیمی بیان کرد: بنابراین این امید می رود که استفاده از شناورهای تفریحی و سفرهای دریایی به زودی جای خود را در میان مردم باز کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار