۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴

افزایش واردات و صادرات دریایی با قزاقستان

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در بازدید هیئت اقتصادی قزاقستان، به حمل و نقل دریایی بین بندر امیرآباد و قزاقستان به ویژه بندر آکتائو اشاره کرد و گفت: از سال 2010 تاکنون همواره میزان واردات و صادرات دریایی با کشور قزاقستان در حال افزایش است .
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۵۵۷۸۷
افزایش واردات و صادرات دریایی با قزاقستان
به گزارش مانا، تیم اقتصادی قزاقستان را مسئولین محلی ادارات شیلات ، کشاورزی و مدیر کل فرودگاه منگستائو و چندی از شرکت های بازرگانی منگستائو و مسئولین استانی و شهرستانی مازندران همراهی می کردند .
مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد در این دیدار به ظرفیت و امکانات این بندر اشاره کرد و گفت: بندرامیرآباد تنها بندر کانونی و نسل سوم کشور است که با اتصال به شبکه سراسری راه آهن و 16 کیلومتر شبکه ریلی داخلی در مسیر کریدور شمال – جنوب قرار گرفته است .
علی خدمتگزار در بخش دیگری از سخنان خود به اولویت های سرمایه گذاری در بخش های خدماتی ، صنایع و نفتی اشاره کرد و افزود اراضی وسیع پشتیبانی به میزان 1060 هکتار در دسترس است که در راستای افزایش سرمایه گذاری داخلی و خارجی به 2120 هکتار در طرح توسعه بندرامیرآباد در حال افزایش است .
وی در ادامه سخنان خود در بخش توسعه سرمایه گذاری به افزایش 6 میلیون تن در سال ظرفیت سیلوی غلات تا یک سال آینده خبر داد و گفت: بندرامیرآباد با دارا بودن 9 پست اسکله برای تخلیه و بارگیری دارای نرم تخلیه غلات300 تن در ساعت که در حال افزایش به 600 تن در ساعت است  .
مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد به حمل و نقل دریایی بین بندر امیرآباد و قزاقستان به ویژه بندر آکتائو اشاره کرد و افزود: که از سال 2010 تاکنون همواره میزان واردات و صادرات دریایی با کشور قزاقستان در حال افزایش است .
در ادامه سرپرست هیات قزاقستان با بیان اینکه یک فروند کشتی غلات در آینده نزدیک از بندر آکتائو به بندر امیرآباد اعزام می شود تاکید کرد: مسئله اصلی در حمل و نقل دریایی بین دو کشور بحث حمل و نقل غلات است که تلاش می کنیم از طریق دو بندر آکتائو و امیرآباد این کار صورت گیرد. 
معاون استاندار منگستائو امضای تفاهم نامه در زمینه های شیلات ، طیور ، محصولات غذایی ، مراودات نفتی و ایجاد خطوط پروازی بین آکتائو و ساری را از برنامه های کاری سفر به استان مازندران عنوان کرد .
گفتنی است در ادامه هیات اقتصادی قزاقستان از ظرفیت و امکانات بندرامیرآباد بازدید کردند .
هیئت اقتصادی مازندران نیز به سرپرستی استاندار محترم استان مازندران چندی پیش به بندر آکتائو قزاقستان سفر کردند.
 
برچسب ها: امیرآباد
ارسال نظرات
آخرین اخبار