۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶

پدیده دریاخواری با برنامه‌ریزی صحیح ریشه‌کن می‌شود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه دریا خواری در استان های شمالی مشهود است، گفت: دستگاه‌های دولتی مقصر اصلی ساخت غیر اصولی در سواحل هستند زیرا مجوز اولیه را بدون درنظر گرفتن ملاحضات صادر می‌کنند.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۵۵۷۸۳
پدیده دریاخواری با برنامه‌ریزی صحیح ریشه‌کن می‌شود
به گزارش مانا، سیدرمضان شجاعی کیاسری درباره پدیده زمین خواری در استان‌های شمالی، خاطرنشان کرد: متاسفانه گویا استعلام‌های ساخت وساز برای اختصاص آب،برق و گاز و دیگر مواردی که نیازهای اولیه برای ایجاد واحد مسکونی به شمار می آیند به نحو کارشناسی شده انجام نمی‌شود؛ بنابراین این امر بدیهی است که پس از اختصاص این منابع برای مبارزه با پدیده دریا خواری با بحران برخورد روبرو می شویم.
نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای ساخت و ساز در استان های شمالی باید به نحوقانونی و با نگاه کارشناسی شده مجوزهای استعلام گرفته شود،افزود: پدیده دریا خواری با یک برنامه ریزی کلان باید ریشه کن شود.
وی ادامه داد: متاسفانه صیادان ما نیز درعرصه صنعت دریایی با مشکلات بی شماری روبرو هستند از جمله این مشکلات می توان از مشکل سوخت،محدوده صید و خدمات بیمه نام برد که منجر شده بسیاری از صیادان ما با مشکلات بی شماری دست وپنجه نرم کنند.
صنعت صیادی برای پایدارماندن نیازمند توجه ویژه است
شجاعی کیاسری افزود:دولت باید در راستای تامین سوخت کشتی‌های صیادی تمهیداتی اتخاذ کند؛زیرا اگر قرار است که صنعت صیادی رونق بگیرد باید فکری جدی برای تامین سوخت صیادان نیز درنظر گرفته شود.
عضوکمیسیون فرهنگی مجلس، یاد آورشد: صنعت صیادی برای پایدارماندن نیازمند توجه ویژه است زیرا بیش از هرموضوعی دولت باید برای تامین سوخت صیادان نگاه ویژه‌ای داشته باشد؛زیرا این قشر زحمتکش در سرمای زمستان و گرمای طاقت فرسایی تابستان دل به دریا می زند، بدیهی است که سزاوار نیستند در چنین بحرانی فرو بروند.
برچسب ها: دریاخواری
ارسال نظرات
آخرین اخبار