۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶

برداشت میگو از مزارع استان هرمزگان آغاز شد

رئیس اتحادیه پرورش دهندگان میگوی ایران از پیش بینی کاهش 25 درصدی تولید میگوی پرورشی در سال جاری و به صورت آگاهانه توسط پرورش دهندگان به دلیل کاهش قیمت جهانی میگو خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۵۷۴۵
برداشت میگو از مزارع استان هرمزگان آغاز شد

علی اکبر خدایی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: برداشت اول محصول میگوی پرورشی استان هرمزگان آغاز شده است.
رئیس اتحادیه پرورش دهندگان میگوی ایران با اشاره به اینکه امسال دو برداشت در مزارع هرمزگان انجام می شود، خاطرنشان کرد: با اتمام برداشت اول، کراپ دوم برای پرورش میگو در مزارع هرمزگان آغاز خواهد شد.
خدایی تصریح کرد: پیش بینی می شود در مزارع پرورش میگو استان هرمزگان امسال با کاهش تولید همراه نباشیم.
وی ادامه داد: بر اساس آمار اخذ شده طی برداشت نخست در مزارع میگوی هرمزگان در مجموع 800 تن میگوی پرورشی تولید خواهد شد.
رئیس اتحادیه پرورش دهندگان میگوی ایران اذعان داشت: با توجه به کاهش قیمت جهانی میگو به دلیل افزایش تولید در دنیا، امسال پرورش دهندگان میگو به صورت آگاهانه نسبت به کاهش تولید میگو در مقایسه با سال گذشته اقدام کرده اند.
این مقام مسئول در اتحادیه پرورش دهندگان میگوی ایران افزود: بنابراین میزان ذخیر سازی لارو میگوها امسال کمتر صورت گرفت.
وی یادآور شد: سازمان شیلات ایران و اتحادیه های پرورش دهندگان نیز تمایلی بر افزایش میزان تولید میگوی پرورشی در سال جاری نداشتند.
رئیس اتحادیه پرورش دهندگان میگوی ایران تصریح کرد: با توجه به کاهش تقاضا برای خرید میگو در سطح جهانی و پایین آمدن قیمت آن، تولید بیشتر میگو پرورش دهندگان را از نظر مالی به شدت متضرر می کرد.
خدایی اظهارداشت: استان بوشهر که بیشترین میزان تولید میگوی پرورشی کشور را هر ساله به خود اختصاص می دهد، امسال با کاهش تولید همراه خواهد بود.
به گفته وی، سال گذشته 15 هزار تن میگوی پرورشی در مزارع استان بوشهر تولید شده بود که پیش بینی می شود امسال میزان تولید به رقمی بین 10 تا 12 هزار تن برسد.
وی اضافه کرد: برداشت میگوی پرورشی از مزارع استان بوشهر از اواخر شهریور ماه سال جاری آغاز و تا اواخر آبان ماه ادامه خواهد داشت.
خدایی خاطرنشان کرد: از آنجا که سایز ریز میگو امسال قیمت بسیار پایین تری دارد، لذا پرورش دهندگان سعی دارند با برداشت دیرتر بتوانند میگوهایی با سایز درشت تولید و روانه بازارهای جهانی کنند.
رئیس اتحادیه پرورش دهندگان میگوی ایران در ادامه سخنان خود متذکر شد: در مزارع پرورشی استان خوزستان نیز سال گذشته هزار تن میگوی پرورشی تولید شده بود که پیش بینی می شود این رقم در سال جاری حداکثر به 700 تن برسد.
وی بیان کرد: در استان گلستان نیز پیش بینی می شود تقریباً همانند سال گذشته تولید میگوی پرورشی به 350 تن برسد.
خدایی با اشاره به اینکه سال گذشته در مزارع پرورش میگوی چابهار به دلیل شیوع بیماری لکه سفید 100 تن میگوی پرورشی تولید شده بود، خاطرنشان کرد: پیش بینی ها حاکی از تولید 350 تن میگوی پرورشی در سال جاری در چابهار خواهد بود.
رئیس اتحادیه پرورش دهندگان میگوی ایران تاکید کرد: در مجموع پیش بینی می شود امسال با کاهش 25 درصدی تولید میگوی پرورشی در کشور در مقایسه با تولید سال گذشته همراه باشیم.

برچسب ها: میگو هرمزگان
ارسال نظرات
آخرین اخبار