۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷

کاهش 60 درصدی آمار غرق شدگان در آبهای گیلان

از ابتدای تابستان تا کنون 12 نفر گردشگر در آبهای استان گیلان غرق شده اند که این آمار نسبت به سال گذشته حاکی از کاهش 60 درصدی غرق شدگی در استان گیلان است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۵۶۵۱
کاهش 60 درصدی آمار غرق شدگان در آبهای گیلان

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان و دبیر کمیته ساماندهی سواحل این استان به خبرنگار مانا گفت: نظارت کارشناسان بر عملکرد طرح های سالم سازی دریا در نوار ساحلی استان گیلان در حال انجام است.
یونس رنجکش، ادامه داد: از ابتدای تابستان تا کنون 12 نفر در آبهای گیلان غرق شده اند و 500 نفر نیز توسط ناجیان غریق نجات یافته اند.
دبیر کمیته ساماندهی سواحل استان گیلان خاطرنشان کرد: بیشترین میزان غرق شدگی مربوط به شنای گردشگران در آبهای شهرستان انزلی است.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته در همین موقع از سال 30 نفر در آبهای گیلان غرق شده بودند، گفت: این آمار در مدت زمان مشابه حاکی از کاهش 60 درصدی غرق شدگان در آبهای گیلان است.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان اظهار داشت: تمام غرق شدگان در مناطق خطر آفرین اقدام به شنا کرده بودند.
رنجکش در ادامه سخنان خود با اشاره به فعالیت 40 طرح سالم سازی در نوار ساحلی گیلان افزود: با توجه به حضور ناجیان غریق در طرح های سالم سازی دریا، درصد غرق شدگی در این مناطق بسیار پایین است و تا کنون دیده نشده است.
وی از خرید سه فروند شناور بادی و دو دستگاه جت اسکی برای ناجیان غریق در طرح های سالم سازی دریای استان گیلان خبر داد و گفت: این اقدام نقش بسزایی در افزایش نجات غرق شدگان توسط ناجیان غریق خواهد داشت.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان همچنین از تلاش برای حمایت از ناجیان غریق توسط استانداری گیلان خبر داد و گفت: سعی می کنیم باتامین منابع مالی ، حقوق این افراد را به موقع پرداخت کنیم که این امر تا کنون محقق شده است.
وی از افزایش تعداد طرح های سالم سازی دریا در استان گیلان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: قرار است تعداد طرح های سالم سازی دریا در استان گیلان به 50 طرح افزایش یابد.
این مقام مسئول در استان گیلان یادآور شد: اجرایی شدن این پروژه مهم منوط به تامین اعتبارات ملی است که امیدواریم هر چه سریعتر تامین شود.
دبیر کمیته ساماندهی سواحل استان گیلان در ادامه از افزایش چشمگیر ورود گردشگران تابستانی به استان گیلان خبر داد.
وی افزود: با توجه به اینکه تمرکز اکثر گردشگران ورودی به استان گیلان در نوار ساحلی است، لذا سعی شده تا محیط مناسبی برای گردشگران ورودی به سواحل استان فراهم شود.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان خاطرنشان کرد: حضور نیروی انتظامی برای ایجاد امنیت و آرامش در نوار ساحلی نیز بسیار پررنگ است.
رنجکش تصریح کرد: آمارهای اخذ شده حاکی از ورودی بیش از 13 میلیون گردشگر از ابتدای تابستان تاکنون در استان گیلان بوده است.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته فقط 25 میلیون گردشگر به نوار ساحلی استان گیلان در ایام تابستان سفر کرده بودند که در نوع خود رقم قابل توجهی بوده است.
دبیر کمیته ساماندهی سواحل استان گیلان تاکید کرد: انتظار داریم تا پایان فصل تابستان آمار بیشتری نسبت به سال گذشته از میزان ورود گردشگران به سواحل استان داشته باشیم.

برچسب ها: غرق شدن گیلان
ارسال نظرات
آخرین اخبار