۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲

هزاران پرنده در جزیره نخیلو بوشهر حلقه گذاری شد

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: در اوایل مرداد ماه سال جاری بیش از 1100 قطعه ازجوجه های پرندگان مهاجر تابستان گذران جزیره نخیلو در استان بوشهر حلقه گذاری شدند.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۵۵۵۷۸
هزاران پرنده در جزیره نخیلو بوشهر حلقه گذاری شد

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر،حسین دلشب ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: جزیره نخیلو یکی از ارزشمندترین زیستگاههای پرندگان است که بواسطه لانه گزینی و جوجه آوری پرندگان مهاجر تابستان گذران از اهمیت زیادی برخوردار است .
وی اضافه کرد: این جزیره یکی از جزایر چند گانه پارک ملی دریایی دیر- نخیلو است که با مساحت حدود 34 هکتار همه ساله پذیرای جمعیت زیادی از پرندگان جوجه آور می باشد، به طوری که در سرشماری اخیر این پرندگان نیز بیش از 100 هزار قطعه پرنده درآن زیستگاه سرشماری شد. پرندگان جوجه آور عمدتا" از گونه های پرستوی دریایی کاکلی کوچک و بزرگ، پرستو دریایی پشت تیره، پرستو دریایی گونه سفید و سلیم خرچنگخوار هستند.
دلشب همچنین ضمن اشاره به اهمیت حلقه گذاری پرندگان، این عملیات را در راستای شناخت بیشتر ویژگیهای زیستی و اکولوژیک آنها دانست و نیل به اهدافی از جمله مشخص شدن سن و طول عمر پرندگان و همچنین تعیین مسیرهای مهاجرتی و تغذیه ای و زادآوری آنها را از دستآوردهای عملیات حلقه گذاری پرندگان برشمرد.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر خاطرنشان کرد: حلقه گذاری پرندگان از حدود 15 سال قبل تابحال با همکاری گروه پرندگان دفتر حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست کشور بصورت منظم و بدون وقفه در حال انجام است و تاکنون نتایج موثری نیز در پی داشته است.

برچسب ها: پرنده دریایی
ارسال نظرات
آخرین اخبار