۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲

پیش بینی رشد 60 درصدی تولید میگو در گلستان

پیش بینی می شود تولید میگوی پرورشی در سایت های پرورش گمیشان در استان گلستان امسال در مقایسه با سال گذشته از رشد 60 درصدی برخوردار باشد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۵۵۷۱
پیش بینی رشد 60 درصدی تولید میگو در گلستان

مدیر کل اداره شیلات استان گلستان در گفتگو با خبرنگار مانابا اظهار اینکه پیش بینی می شود امسال تعداد 60 میلیون قطعه بچه میگو ذخیره سازی شود گفت: در صورت تحقق این میزان تولید احتمالی نسبت به سال گذشته شاهد رشد 60 درصدی در تولید میگوی استان خواهیم بود.
سید جواد قدس علوی، اذعان داشت: بر این اساس امسال بالغ بر 900 تن میگو در مجتمع پرورش میگوی گمیشان تولید خواهد شد.
وی یادآور شد: امسال 18 مزرعه پرورش میگو با سطح مفید حدود 300 هکتار در گمیشان زیرکشت میگو رفته است.
قدس علوی با اشاره به اینکه پرورش میگو از خرداد ماه امسال آغاز شده است، اذعان داشت: برداشت میگو های پرورشی تا پایان مهرماه ادامه خواهد داشت. 
وی تاکید کرد: با توجه به رشد 20 درصد ذخیره سازی بچه میگو در سال جاری پیش بینی می شود امسال میزان تولید میگو رشد چشمگیری داشته باشد. 
به گفته مدیر کل اداره شیلات استان گلستان، در سال گذشته تعداد 50 میلیون قطعه پست لارو ذخیره سازی و 481 تن میگو در سایت میگوی گمیشان تولید شده بود. 
وی یادآور شد: در هر هکتار با استفاده از تکنولوژی جدید و سیستم هوادهی بیش از سه تن میگوی پرورشی و بدون سیستم هوادهی 4.2 تن میگو تولید می شود.
این مقام مسئول در استان گلستان بیان کرد: تولید میگو پرورشی از بازده اقتصادی مناسبی برای آبزی پروران برخوردار است.
قدس علوی اعلام کرد: تاکنون بالغ بر 216 هکتار از استخرهای مجتمع پرورش میگو آبگیری شده و در سطح 98 هکتار از این مجتمع 22 میلیون قطعه بچه میگو ذخیره سازی صورت گرفته است.
وی در ادامه سخنان خود در خصوص میزان استقبال سرمایه گذاران بخش خصوصی از پرورش میگو اظهار داشت: استقبال سرمایه گذاران در زمینه پرورش میگو در سایت های گمیشان بسیار بالا بوده است.
مدیر کل اداره شیلات استان گلستان بیان کرد: در حال حاضر اراضی فاز دو و سه سایت پرورش میگوی گمیشان به بخش خصوصی واگذار شده است.
وی اذعان داشت: بر اساس برنامه ریزیهای انجام شده به زودی فاز چهار سایت پرورش میگو نیز به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.
قدس علوی خاطرنشان کرد: در همین راستا در حال حاضر پیگیر زیر ساخت های اولیه از جمله کانال اصلی آبرسان و کانال اصلی زهکشی هستیم.
وی متذکر شد: در صورت تخصیص اعتبارات لازم عملیات احداث ادامه کانال های اصلی آبرسانی برای آغاز فعالیت فازهای 3 و 4 سایت پرورش میگوی گمیشان نیز صورت می پذیرد.
مدیر کل اداره شیلات استان گلستان تاکید کرد: انجام مطالعات لازم به منظور ایجاد شش هزار هکتار سایت پرورش میگوی جدید در گمیشان در دستور کار قرار گرفته است.
به گفته وی، با اضافه شدن این شش هزار هکتار به ظرفیت موجود پرورش میگوی گمیشان، انتظار می رود در سالهای آینده شاهد افزایش چشمگیر پرورش میگو در استان گلستان باشیم.

برچسب ها: میگو
ارسال نظرات
آخرین اخبار