۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶
مدیرکل شیلات استان بوشهر:

اختصاص 3500 هکتار اراضی بوشهر به پرورش میگو

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: از زمان لارو ریزی میگو در استخرهای پرورشی استان بوشهر تاکنون 3 هزار و 500 هکتار ازاین اراضی به پرورش میگو اختصاص یافته است.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۵۵۳۶۸
اختصاص 3500 هکتار اراضی بوشهر به پرورش میگو

حسین بهمنیاری در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با بیان اینکه پرورش میگو یکی از ظرفیت‌های استان ساحلی بوشهر است اظهار داشت: بیش از 700 کیلومتر از نوار ساحلی است استان قابلیت‌های مهم شیلاتی دارد که بخشی ازاین ساحل به پرورش میگو اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه امسال بیش از چهار هزار هکتار از اراضی ساحلی به پرورش میگو اختصاص دارد بیان کرد: تاکنون سه هزار و 500 هکتار از این اراضی لارو ریزی شده است.
مدیرکل شیلات استان بوشهر افزود: تاکنون یک میلیارد بچه میگو دراین اراضی لارو ریزی شده است و زمان برداشت اوائل مهرماه تعیین شده است.
بهمنیاری با بیان اینکه بخشی از اراضی پرورش میگو دیلم به بیماری لکه سفید آلوده شده گفت: تاکنون 70 هکتار از این اراضی به این بیماری آلوده شده که میگوهای این استخرها که وزنی پایین دارند تا این هفته برداشت و استخرها ضد عفونی می شود.
وی با بیان اینکه سال قبل 14 هزار و 500 تن میگو دراستان بوشهر تولید شد افزود: بخش عمده‌ای از این آبزی صادرو بخشی هم دراستان بوشهر و سایر بازارهای داخلی توزیع شد.

 

برچسب ها: میگو
ارسال نظرات
آخرین اخبار