۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱

بندر انزلی به ریل سراسری متصل می شود

به منظور اتصال بندر انزلی به ریل سراسر ظرف چند روز آینده مسئولین ارشد وزارت راه و ترابری از بندر انزلی بازدید خواهند کرد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۵۲۷۹
بندر انزلی به ریل سراسری متصل می شود

 

مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان به خبرنگار مانا گفت: در راستای اتصال بندر انزلی به ریل سراسری کشور در هفته جاری مسئولین ارشد وزارت راه و ترابری جهت تحقق این امر مهم از بندر انزلی بازدید خواهند کرد و تصمیم گیری نهایی برای این مهم اخذ خواهد شد.
سید علی نعیمی، تاکید کرد: اتصال بندر انزلی به ریل سراسری خبر بسیار مهمی است که باعث تحول چشمگیر در فعالیت های بندر انزلی خواهد شد.
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان تصریح کرد: احداث خط راه آهن در بندر انزلی بزرگترین پشتوانه ارتقاء این بندر به شمار می رود.
این مقام مسئول در استان گیلان افزود: بندر انزلی بر اساس پایلوت بودن در کریدور شمال- جنوب و ترانزیت کالا از شمال به جنوب کشور جایگاه استراتژیک ویژه ای در کشور دارد.
وی گفت: با تحقق ایجاد خط راه آهن در این بندر، زمینه ارتقاء این بندر به بندر نسل سوم کشور محقق خواهد شد.
نعیمی اذعان داشت: بنابراین امید است در سال های آتی عملیات اجرایی این زیرساخت بزرگ در بندر انزلی آغاز شود و به دنبال اجرایی شدن آن شاهد تحول شگرف در اقتصاد استان گیلان و غرب کشور باشیم.
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان عنوان کرد: پیش بینی ها حاکی از آن است طی سال جاری کلنگ اتصال خط ریلی رشت به بندر انزلی به زمین خواهد خورد.
وی یادآور شد: با راه اندازی و بهره برداری از این خط ریلی، ترانزیت کالاها از طریق خطوط ریلی انجام خواهد شد که این امر نقش مهمی در کاهش هزینه های ترانزیت و افزایش بازده اقتصادی برای سرمایه گذاران بخش خصوصی خواهد داشت.
وی در ادامه همچنین به روند روبه رشد فعالیت های بندر آستارا اشاره کرد و گفت: حمل و نقل کالا در بندر آستارا امسال نسبت به سال گذشته از رشد چشمگیری برخوردار بوده است.
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان افزود: آمارها حاکی از رشد 180 درصدی تخلیه و بارگیری در این بندر نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.
وی تاکید کرد: این افزایش چشمگیر در ارتقاء فعالیت های این بندر نشان دهنده تحقق برنامه های توسعه ای در بندر آستارا است.
این مقام مسئول در استان گیلان خاطرنشان کرد: امیدواریم با برنامه ریزیهای صورت گرفته در سالهای نه چندان دور شاهد تبدیل بندر آستارا به یکی ازمهمترین بنادر تجاری کشور باشیم.
وی در ادامه از افزایش 118 درصدی ترانزیت سوخت از طریق بندر انزلی از ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: این افزایش قابل توجه نیز حاکی از فعالیت پرثمر کارکنان اداره بنادر و دریانوردی این شهرستان است.
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به اینکه طی چهار ماهه نخست امسال 597 هزار و 114 تن تخلیه و بارگیری در بندر انزلی صورت گرفته است، گفت: میزان صادرات چهار ماهه نخست امسال را 45 هزار و 523 تن دانست.
به گفته نعیمی همچنین طی این مدت 232 فروند کشتی در بندر انزلی پهلوگیری و 24 هزار و 223 دستگاه کامیون کالاهای تخلیه شده را بارگیری کرده اند.
وی اظهار امیدواری کرد: با برنامه ریزیهای صورت گرفته بتوانیم فعالیت های صادرات و واردات در بندر انزلی را بیش از پیش مطابق با استانداردهای روز دنیا توسعه دهیم.

 

برچسب ها: انزلی
ارسال نظرات
آخرین اخبار