۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱

پیش بینی تولید 600 تن میگوی پرورشی در چابهار

با اقدامات انجام شده در راستای کنترل بیماری لکه سفید پیش بینی می شود امسال شاهد برداشت 600 تن میگوی پرورشی در مزارع چابهار باشیم.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۵۲۵۱
پیش بینی تولید 600 تن میگوی پرورشی در چابهار

مدیر کل دفتر بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران به خبرنگار مانا گفت: چابهار و گواتر از ظرفیت های بسیار بالایی برای تولید میگو برخوردارند.
محسنعلی گلشنی، اظهار داشت: در این راستا 42 هزار هکتار از اراضی این مناطق برای ایجاد مزارع پرورش میگو و توسعه آن مورد بررسی اولیه و مطالعه قرار گرفته اند.
وی تاکید کرد: در حال برنامه ریزی هستیم تا بتوانیم با جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی این اراضی را برای تولید میگو واگذار کنیم.
گلشنی عنوان کرد: تولید میگو در چابهار می تواند از بازده اقتصادی بسیار خوبی برای سرمایه گذاران بخش خصوصی برخوردار باشد.
مدیر کل اداره شیلات استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: به منظور کنترل بیماری در مزارع گواتر امسال هماهنگی های لازم با تمام دستگاه های ذی ربط صورت گرفته است.
وی اذعان داشت: شیوع بیماری لکه سفید در مزارع چابهار چند سالی است که برای پرورش دهندگان مشکل زا شده است اما سالهای گذشته نیز شاهد شیوع این بیماری در مزارع خوزستان و بوشهر بودیم اما هم اکنون به طول کامل این بیماری از مزارع آنها رخت بربسته است.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران تاکید کرد: امسال 200 هکتار از مزارع پرورش میگو در چابهار زیرکشت رفته است.
به گفته وی، پیش بینی می شود با اقداماتی که در حال انجام است تا پایان فصل تولید شاهد برداشت 600 تن میگو در چابهار باشیم.
گلشنی شرایط پرورش دهندگان و وضعیت تولید در مزارع چابهار و گواتر را بسیار مناسب دانست و گفت: مشکلی برای تولید وجود ندارد.
وی در ادامه اذعان داشت: بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته و هماهنگی های به عمل آمده با اداره دامپزشکی استان، در صورت شیوع احتمالی بیماری به سرعت بیماری را کنترل خواهیم کرد تا آسیبی به میزان تولیدات وارد نشود.
مدیر کل دفتر بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران عنوان کرد: این در حالی است که سال گذشته به دلیل شیوع بیماری لکه سفید بسیاری از پرورش دهندگان متضرر شدند.
وی متذکر شد: هم اکنون تمام پرورش دهندگان فعال در چابهار با جدیت تمام در حال تولید هستند و امیدوارند بتوانند امسال را بدون بیماری سپری کنند.
گلشنی در ادامه سخنان خود به حضور سرمایه گذاران و کارشناسان خارجی در مزارع پرورش میگوی چابهار اشاره کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم از این افراد با تجربه در راستای افزایش هر چه بیشتر تولید میگوی پرورشی در چابهار بهره مند شویم.
وی از حمایت جدی سازمان شیلات ایران از پرورش دهندگان میگو خبر داد و گفت: شرایطی فراهم شده تا پرورش دهندگان بتوانند از تسهیلات بانکی بهره مند شوند.
مدیر کل اداره شیلات استان سیستان و بلوچستان یادآور شد: همچنین شرایطی فراهم شده تا نرخ بیمه پرورش دهندگان کاهش یابد.
وی تاکید کرد: پیش بینی می شود که روند روبه رشد تولید میگو در چابهار و گواتر در سالهای آینده ادامه داشته باشد و صنعت میگو در چابهار به جایگاه اصلی خود برسد.

برچسب ها: میگو
ارسال نظرات
آخرین اخبار