۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳

بررسی حضور بیمه گران خارجی در ایران

بیمه گران غربی و خاورمیانه پس از لغو تحریم ها، ایران را یک بازار هشت میلیارد دلاری ارزیابی کردند.
نویسنده: مهری عزیزی
کد خبر: ۵۵۲۴۲
بررسی حضور بیمه گران خارجی در ایران
به گزارش گروه بین الملل مانا، علی رغم بازار وسوسه انگیز ایران برای بیمه گران خارجی و احتمال ورود آنها به این بازار تا پایان سال 2016، برخی از آنها اعلام کرده اند تا قطعی شدن وضعیت تحریم ها در ایران دست نگه می دارند.
Ludovic Subran، اقتصاددان برجسته شرکت بیمه Euler Hermey اظهار داشت: شکوفایی اقتصادی در ایران در سال 2016 بوقوع می پیوندد. اگر چه مشتریان و سرمایه گذاران داخلی در مدت کوتاه تری از اقتصاد بهتر بهره خواهند برد.
هم اکنون سرمایه گذاران در حال برنامه ریزی برای سرمایه گذاری در این کشور هستند که براساس اطلاعات بانک جهانی با 78 میلیون جمعیت در رده کشورهای با درآمد بالاتر از متوسط جای گرفته است.
در این میان بخش حمل و نقل دریایی و انرژی در صدر لیست بیمه گران قرار گرفته است.
به هرحال همان طور که در بالا به آن اشاره شد، برخی شرکت های بیمه تا قطعی شدن توافق نامه هسته ای ایران و لغو حتمی تحریم ها درایران، منتظر خواهند ماند.این بیمه گران همچنین به وجود کشتی داران متعدد و حجم بالای بار و میزان ترمینال ها در ایران اذعان کردند.
بیمه گران غربی از سوی دیگر با رقبای هندی، روسی و آسیای جنوب شرقی روبرو هستند.
یکی دیگر از دغدغه های این بیمه گران، وجود ناآرامی های سیاسی در خاورمیانه عنوان شده است.
کشورهایی نظیر عربستان سعودی و اسرائیل نیز مخالفت خود را با توافق هسته ای ایران اعلام کرده اند و این خود یکی از دلایل تعلل بیمه گران خارجی برای ورود سریع به بازار ایران عنوان شده است.
برچسب ها: بیمه دریایی
ارسال نظرات
آخرین اخبار