۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱

حقابه تالاب هامون از همسایگان شرقی گرفته شود

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، از وزیر امورخارجه خواست حقابه تالاب هامون را از کشورهای همسایه بگیرد.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۵۵۱۷۷
حقابه تالاب هامون از همسایگان شرقی گرفته شود
به گزارش مانا،  سیدباقر حسینی در نشست علنی امروز چهارشنبه (31 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب به رییس جمهور، گفت: آیا باید فاجعه‌ای بدتر از آنچه که در سیستان رخ داده اتفاق بیفتد تا دولت توجه جدی به این منطقه محروم و دورافتاده ولی مهم و استراتژیک برای جمهوری اسلامی بکند و به داد مردم برسد؟
نماینده مردم زابل و زهک در مجلس شورای اسلامی افزود: آیا دمای 53 درجه همراه با طوفان شن و ماسه که حداقل 5 ماه در سال فراتر از وضعیت بحرانی است و در برخی ایام به 20 برابر حد مجاز می رسد، کافی نیست تا دولت برای گرفتن حقابه تالاب هامون و تثبیت شن های روان اقدامی جدی کند؟ متاسفانه منطقه سیستان رتبه اول سه نوع بیماری‌های ریوی، تنفسی و چشمی را در کشور دارد.
حسینی با بیان اینکه دولت برای کارمندان پرتلاش که عاشقانه در این منطقه خدمت می کنند چه کرده است، ادامه داد: چرا بدی آب وهوا به کارمندان تعلق نمی گیرد؟ آیا آب و هوای شهرهای برخوردار و خوش آب و هوای کشور و منطقه سیستان یکسان است که این حق به سیستانی ها داده نمی شود؟
وی همچنین خواستار اجرای مصوبه دولت در سفر استانی به سیستان و بلوچستان برای تثبیت شن های روان شد.
برچسب ها: تالاب هامون
ارسال نظرات
آخرین اخبار