۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴

بازدید سفیر دانمارک از پژوهشگاه اقیانوس شناسی

اندرس کریستین هوگارد سفیر کشور دانمارک از پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی بازدید کرد.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۵۵۰۴۸
بازدید سفیر دانمارک از پژوهشگاه اقیانوس شناسی
به گزارش مانا در طی دیدار و بازدید دکتر حاجی زاده ذاکر رییس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی به معرفی پژوهشگاه پرداخت و ضمن ارایه گزارشی از فعالیت ها و دستاوردهای پژوهشگاه، آمادگی پژوهشگاه را برای همکاری با مراکز علمی و پژوهشی دانمارک در حوزه علوم دریایی و اقیانوس شناسی اعلام کرد.
در طی این بازدید سفیر کشور دانمارک از آزمایشگاه ها و مراکز پژوهشی پژوهشگاه بازدید به عمل آورد و ضمن دریافت گزارشی از فعالیت های آزمایشگاهی و میدانی توسط کارشناسان آزمایشگاه و مدیران ذیربط، از نزدیک در جریان فعالیت های تحقیقاتی و میدانی پژوهشگاه قرار گرفت.
وی زمینه های پژوهشی پژوهشگاه را بسیار جذاب عنوان کرد و در ادامه قول مساعدت و همکاری در زمینه تسهیل ارتباطات با مراکز دانمارکی مورد نظر پژوهشگاه را ارایه کرد.
سفیر کشور دانمارک با بیان این که ایران می تواند با دانشگاه ها و موسسه های پژوهشی گرینلند، جزایر فارو و سایر جزایر دانمارکی اقیانوس اطلس، همکاری نماید، پیشنهاد کرد که اطلاعات مربوط به دانشگاه ها و موسسه های مورد نظر پژوهشگاه در کشور دانمارک فراهم شود و در دسترس سفارت دانمارک قرار گیرد تا امکان برقراری ارتباط بین این دو کشور به واسطه سفارت دانمارک تسهیل شود.
هوگارد در ادامه گفت پژوهشگاه می تواند دانشجویان دکتری به دانمارک اعزام کند و کشور دانمارک آن ها را بورس کند. همچنین در زمینه ظرفیت سازی، پژوهشگاه می تواند کارگاه ها و دوره های آموزشی بسیاری ارایه کند.
وی تبادل متخصصان بین دو کشور و ارایه طرح های کلان با پژوهشگاه را از جمله موارد همکاری موثر بین دو کشور عنوان کرد.
برچسب ها: اقیانوس شناسی
ارسال نظرات
آخرین اخبار