۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴
پیگیری مشکل سوخت شناورها از رئیس‌جمهور؛

نمایندگان مجلس: راه‌های جایگزین برای مبارزه با قاچاق اعمال شود

12 نماینده مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهور خواستار تجدید نظر در سیاست‌های جدید بخش انرژی و سوخت شناورها شدند.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۵۵۰۱۵
نمایندگان مجلس: راه‌های جایگزین برای مبارزه با قاچاق اعمال شود
ابوالقاسم جراره نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار کرد: این نامه را 12 تن از نمایندگان استان‌های ساحلی جنوب کشور به امضا رسانده‌اند.
وی افزود: در این نامه عنوان شده که با افزایش سوخت شناورها به بهانه مبارزه با قاچاق سوخت، قیمت سوخت تحویلی به لنج‌های باری بیش از 3برابر شده است.
این نماینده مجلس ادامه داد: متاسفانه این افزایش ناگهانی و شدید اثرات مخربی بر روند انتقال کالا و همچنین کسب و کار این قشر از مردم ساحل‌نشین داشته است.
جراره تاکید کرد: قطعا مبارزه با قاچاق از سیاست‌های اصلی نظام و مورد حمایت همه دلسوزان است، اما نباید به این بهانه معیشت مردم شریف ساحل نشین را مختل کرد.
نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این نامه صراحتا عنوان شده که این افزایش بگونه‌ای اعمال شده که هزینه جدید سوخت بیش از کل کرایه حمل بار شده است و از طرف دیگر افزایش نرخ کرایه به صورت زنجیره‌ای هم بر نرخ اقلام وارداتی تاثیر خواهد گذاشت و کسب و کار افرادی که از طریق فروش کالاهای به اصطلاح ته‌لنجی ارتزاق می‌کنند نیز از رونق خواهد افتاد.
وی بیان کرد: از طرف دیگر این افزایش بر هزینه تمام شده صادر کنندگان اثر منفی گذاشته و قطعا موجب کاهش صادرات غیرنفتی بویژه صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج‌فارس خواهد شد که خود این مساله هم موجب لطمه زدن به بخش کشاورزی و اشتغال موجود در این بخش می‌شود.
جراره تاکید کرد: در ادامه نامه نیز از رئیس دولت خواسته شده دستورات این افزایش قیمت منتفی شده و روش‌های جایگزین دیگری جهت کنترل قاچاق سوخت اعمال شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار