۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵
مهرماه انجام می شود

آشنایی گردشگران با صید و صیادی در بوشهر

مهرماه امسال جشنواره گردشگری ماهی و میگو با هدف آشنایی بیشتر گردشگران با صید و صیادی به عنوان یکی ازمهمترین جاذبه های استان بوشهر برگزار خواهد شد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۵۴۹۸۸
آشنایی گردشگران با صید و صیادی در بوشهر

معاون سرمایه گذاری و گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر به خبرنگار مانا گفت: با توجه به اینکه استان بوشهر به عنوان مهمترین استان کشور به لحاظ صیادی محسوب می شود و بخش اعظم صید ماهی و میگوی کشور در آبهای این استان انجام می شود بنابراین می توان از آن به عنوان جاذبه مهم گردشگری برای جذب بیشتر گردشگران به این استان بهره برد.
ناصر امیرزاده در ادامه افزود: در نظر داریم در راستای استفاده بهینه از پتانسیلهای موجود در استان به منظور جذب بیشتر گردشگران، جشنواره ماهی و میگو را برگزار کنیم.
وی بیان کرد: بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته قرار است این جشنواره در مهرماه امسال در بندر کنگان یا عسلویه برگزار شود.
این مقام مسئول در استان بوشهر یادآور شد: به منظور جذب گردشگران از هم اکنون جلسات با مدیران دفاتر خدمات مسافرتی استان جهت ورود تورهای گردشگری ویژه این جشنواره در حال انجام است.
معاون سرمایه گذاری و گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر متذکر شد: جشنواره گردشگری ماهی و میگو به مدت سه روز برپا خواهد بود.
امیرزاده عنوان کرد: گردشگران با حضور در این جشنواره می توانند از نزدیک با صید و صیادی به عنوان مهمترین فعالیت بومیان جنوب کشور آشنا شوند.
وی اذعان داشت: در این جشنواره گردشگران می توانند با استفاده از لنج های صیادی به همراه صیادان به دریا روند و از نزدیک صید را تجربه کنند.
معاون سرمایه گذاری و گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر تصریح کرد: به این منظور برگزاری تورهای دریایی درایام جشنواره تدارک دیده می شود.
وی یادآور شد: همچنین در قالب برگزاری این جشنواره گردشگران با حضور در اسکله های صیادی علاوه بر آشنایی با چگونگی صید با نحوه فروش ماهیان نیز آشنا خواهند شد.
امیرزاده همچنین از برگزاری کلاسهای آموزش پخت غذاهای محلی با استفاده از ماهی و میگو در حاشیه این جشنواره برای گردشگران خبر داد.
این مقام مسئول در استان بوشهر اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزیهای انجام شده غرفه های صنایع دستی ویژه محصولات دریایی در جشنواره ماهی و میگو برگزار می شود که بدون شک از جذابیت زیادی برای گردشگران برخوردار خواهد بود.
وی اذعان داشت: امیدواریم این جشنواره با استقبال خوب گردشگران روبه رو شود و زمینه ای فراهم کند که جشنواره میگو و ماهی به صورت سالانه در بوشهر برگزار شود.
به گفته امیرزاده، تا کنون از ظرفیت های صیادی به عنوان جاذبه گردشگری استان آنچنان که باید استفاده نشده است که امید می رود پس از برگزاری این جشنواره و آشنایی بیشتر گردشگران با چنین جاذبه هایی شاهد افزایش بیش از پیش ورود گردشگران به استان بوشهر باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار