۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳

نامه صاحبان شناوربه مجمع نمایندگان استان خوزستان

صاحبان شناورهای تجاری بنادر خوزستان در نامه ای به مجمع نمایندگان استان خواستار پیگیری جدی آنان برای تعدیل قیمت سوخت شناورها شدند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۵۴۸۸۳
نامه صاحبان شناوربه مجمع نمایندگان استان خوزستان
به گزارش خبرنگار مانا در این نامه با اشاره به آنچه افزایش سه برابری قیمت سوخت شناورهای تجاری خوانده شده بر کاهش بهای سوخت به منظور رونق اقتصادی بنادر استان تاکید شده است.
در این نامه آمده آمده است"قطعا" از سه برابر شدن قیمت سوخت شناورها مطلعید و نیک می دانید که شاهرگ اقتصادی جنوب خوزستان از تجارت دریا می گذرد ضمن اینکه این افزایش قیمت توسط شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران غیرکارشناسی ، بی رحمانه و غیرمنطقی بوده و با واقعیت های اقتصادی منطقه تناسبی نداردو تداوم این وضعیت موجب فقیرترشدن این قشر زحمت کش شده است.
در فراز دیگری از این نامه ازمجمع نمایندگان استان خوزستان درخواست شده نسبت به حل و فصل و تجدید نظر وزارت نفت در این موضوع حساس ، اقدامات عملی صورت گیرد تا از بیکاری و افزایش کرایه کالا و به تبع آن افزایش قیمت نهایی کالاهای وارداتی و رکورد اقتصادی فاجعه بار و مرگ بازارچه های مرزی و آزاد پیشگیری شود.
در بخش پایانی این نامه تصریح شده که با توجه به عضویت نمایندگان خوزستان در کمیسیون نفت و هیئت رئیسه ، چشم ملوانان و صاحبان شناورهای تجاری و مردم جنوب به دست و اندیشه کارگشای شما است.
از دو ماه پیش با اصلاح قیمت سوخت از سوی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران ، بهای سوخت شناورهای تجاری که با کشورهای حاشیه خلیج فارس مراورده تجاری و بازرگانی دارند با سه برابر افزایش به 15هزار ریال در هر لیتر رسید.
پیش تر برخی نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی وعده داده بودند از ظرفیت های قانونی برای تعدیل قیمت سوخت شناورهای تجاری خوزستان استفاده خواهند کرد.
تاکنون شماری از شناورهای تجاری بنادر خوزستان در اعتراض به افزایش ناگهانی بهای سوخت فعالیت خود را متوقف کرده اند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار