۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹
برای نخستین بار

یک فروند شناور کانتینربر یخچالی دربندرگناوه پهلو گرفت

رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه گفت: در پی توسعه فعالیت‌های بندری و رونق یافتن تجارت در گناوه برای نخستین بار یک فروند شناور کانتینربر یخچالی 550 تنی در اسکله این بندر پهلو گرفت.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۵۴۸۷۶
یک فروند شناور کانتینربر یخچالی دربندرگناوه پهلو گرفت

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهرنورالله اسعدی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بندر گناوه نقش مهمی در توسعه تجارت دریایی دارد اظهار داشت: بندر گناوه از دیرباز در فعالیت‌های تجاری و ملوانی نقش مهمی داشته است که وجود بازارکالاهای ملوانی و تجاری دربندر گناوه موید این ادعا است.
وی از پهلوگیری کشتی کانتینربر یخچالی در اسلکه بندر گناوه خبرداد و گفت: این کشتی در زمینه کمک به حمل و نقل مواد فاسد شدنی که ازطریق شناورهای سنتی جابجا می شد، در خطوط بندر گناوه به بنادر داخلی و خارجی کشور فعالیت می‌کند.
رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه با اشاره به نقش مهم خدمات کشتی یخچالی در حمل و نقل کالای سالم و بهداشتی بیان کرد: خدمات این شناور در زمینه کالاهای یخچالی بوده که جایگزین شناور های سنتی شده و از هدر رفت و فاسد شدن مواد غذایی و مرکبات و آبزیان دریایی جلوگیری می کند.
اسعدی ظرفیت کشتی یاد شده را 550 تن دانست و افزود: این شناور با 73 متر طول ،12 متر عرض و 3.8 متر آبخور با سرعت 9 گره دریایی قادر است هر بار 550 تن کالا در قالب 96 TEU کانتینر حمل کند.
به گفته وی این شناور کانتینربر یخچالی گناوه 12 به سفارش شرکت بندرسازان در مجتمع فراساحل بندرعباس ساخته شده است.

 

برچسب ها: کانتینربر
ارسال نظرات
آخرین اخبار